پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
شهید بهشتی

شهید بهشتی در زمان حیات خود بدترین هجمه‌ها را برای حفظ نهضت انقلاب و امام خمینی پذیرا بود.

 حجت الاسلام مهدی اژه ای خواهر زاده شهید بهشتی گفتگو با خبرنگار حوزه در اصفهان با توجه به واقعه  7تیرماه و ایام شهادت شهید مظلوم دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش اظهار داشت: برای درک شکل گیری شخصیت های بزرگی همچون شهید بهشتی باید سه عامل اجداد، اساتید و تلاش شخصی را در کنار یکدیگر بررسی کرد که این شهید مظلوم در تمام این سه موارد شاخص بودند.

وی با اشاره به هوش و ذکاوت وافر شهید بهشتی افزود: ایشان همواره طالب علم بودند و به اسلام به عنوان دینی همه جانبه می نگریستند و به عبارتی مومن به تمام معارف ظاهر و باطن اسلام بود.

خواهرزاده شهید بهشتی، با بیان اینکه  اعتقاد به هدف و ایمان به نصر الهی یکی از مهم‌ترین و بارزترین نکات شخصیتی شهید بهشتی است، ابراز داشت: در زمانی که بدترین هجمه ها توسط منافقان، لیبرال ها و گاه برخی از به ظاهر دوستان  بر ایشان وارد شد، این شهید گرامی  تنها صبر کردند چرا که معتقد بودند، اگر بر حق باشیم خدا از ما دفاع خواهد کرد.

برادر شهید اژه‌ای در واقعه 7 تیر ادامه داد: عبودیت و بندگی خدا از دیگر ابعاد مهم شخصیت شهید بهشتی بود اما آراسته بودن به اخلاق اسلامی در تمام مسئولیت های ایشان و همه امور واقعا بی بدیل و الگویی برای تمام مسئولان امروزی است.

حجت الاسلام اژه ای اضافه کرد: ایشان عقیده ای به حذف مخالفان نداشت و بیشتر سعی می کردند که آنها را با اخلاق نبوی خود جذب کنندو در این راستا بسیاری از کمونیست ها به دست ایشان به اسلام گرویدند.

وی با اشاره به  وارد کردن اصل ولایت فقیه توسط  شهید بهشتی در قانون اساسی، گفت: در این زمان اوج دشمنی گروهک ها را با ایشان شاهد بودیم.

خواهرزاده شهید بهشتی با بیان اینکه حسودان، گروهک‌های داخلی  همچون نهضت آزادی و حزب توده و قدرت های استکباری سه گروهی بودند که شهید بهشتی را در زمان حیات به شدت مورد هجمه سنگین قرار دادند، تاکید کرد: این مسایل و سکوت ایشان در برابر این افراد،  به گونه ای که حاضر بود بدترین هجمه ها بر وی وارد شود اما به نهضت انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره)  آسیبی وارد نشود، برترین سند مظلومیت ایشان است.  

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha