سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
کد خبر: 334467
۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
حجت‌الاسلام صالح

معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی در تبیین انسان کامل گفت: انسان کامل کسی است که در ابعاد مختلف دارای رشد باشد و هدف گذاری و خروجی ماه رمضان نیز انسان کامل شدن است.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین صالح، در اولین جلسه از سلسله جلسات بررسی عوامل رشد و سقوط انسان از منظر قرآن کریم در موسسه آموزش عالی بنت الهدی، ماه رمضان را ماه تربیت انسان کامل دانست و گفت: اگر به مجموعه برنامه های دینی این ماه نگاه کنیم خواهیم دید که تمامی برنامه ها برای تربیت انسان کامل است.

 وی در تبیین انسان کامل نیز اظهار داشت: انسان کامل، انسانی است که در ابعاد مختلف دارای رشد باشد و هدف گذاری و خروجی ماه رمضان نیز انسان کامل شدن است.

 معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی غفلت را آفت زندگی بشری دانست و تاکید کرد: آفت مهم زندگی این است که انسان دچار غفلت گردد، مثلا گاهی علم آموزی و پژوهش و تحقیق انسان را از ابعاد دیگر زندگی غافل می کند و گاهی شغل و جایگاه اجتماعی انسان را از دیگر ابعاد زندگی بازمی دارد.

 وی ماه رمضان را ماه تنبه بخشی دانست و بیان داشت: برنامه های ماه رمضان به جمیع ابعاد وجودی انسان توجه کرده است و انسان را به مراقبت از خود فرامی خواند.

 حجت الاسلام والمسلمین صالح با اشاره به این که انسان در دو جبهه فعالیت دارد گفت: جبهه اول این است که خطا و اشتباه و معصیت از انسان سر نزند و جبهه دوم این است که در عین حال کار نیک و عمل صالح انجام دهد.

 وی با اشاره به فرازهایی از خطبه شعبانیه بیان داشت: ماه رمضان اکسیری است که نفس ها را تبدیل به تسبیح الهی می کند و این نشان از بروز تغییر و تحول در عالم دارد که خواب انسان هم عبادت می گردد.

  معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی داشتن نیت خالص در این ماه را مهم دانست و تاکید کرد: گاهی انسان متوجه تملق بی جا نیست و از کسی که شایسته سخنی نیست تعریف و تمجید می کند، که این سقوط معنوی است.

 وی در پایان مراقبه را در این ماه بسیار لازم و مهم دانست و بیان داشت: مراقبه یعنی مدیریت خود؛ در اسلام برنامه ای وجود دارد که چگونه بر خود مدیریت کنیم. زیرا انسان منبع ظرفیت های بزرگ است و اگر اینها مدیریت نشوند انسان دچار مشکل می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha