چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
8

با توجه به ظرفیت های گسترده فرهنگی قم همچون حرم مطهرحضرت معصومه(س)، حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید، می تواند نقش اساسی در پدافند غیر عامل فرهنگی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مهدی متقیان، دبیر شورای پدافند غیر عامل استان قم، پیش از ظهر امروز در نشست اعضای این شورا با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، با اشاره به این که امروز پدافند غیر عامل وارد عرصه جدیدی شده است، گفت: بخشی از تهدیدات، تهدیدات طبیعی است که در عرصه قوانین جهانی مشخص شده است، ولی بخش دیگری شامل تهدیدات غیر طبیعی و انسانی می شود.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در زمینه گسترش فعالیت های پدافند غیر عامل، ادامه داد: پدافند غیر عامل زیر نظر ستاد مشترک نیروهای مسلح در کشور در حال اجراست  و در استان ها نیز با تشکیل شوراهایی، امور مربوطه پیگیری می گردد.

متقیان، استاندار هر استان را رئیس شورای پدافند غیر عامل معرفی کرد و گفت: در این شورا 11 کارگروه در حوزه های مختلف فعال هستند که باید این کارگروه ها پایداری ملی و منطقه ای کشور را تقویت نمایند.

وی، اقتصاد، عملیات بحرانی، سیاسی و امنیتی را از جمله عرصه های حضور پدافند غیر عامل معرفی کرد و افزود: در شورای پدافند غیر عامل، کارگروه های اجتماعی، بهداشت و درمان، انرژی و سوخت، صنعت و معدن و تجارت، ارتباطات و فن آورری اطلاعات و... در حال بررسی مسائل مربوطه هستند.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان قم با بیان این که پدافند غیر عامل، پیش از بروز آسیب و خسارت، وارد عمل شده و جلوی آن را می گیرد، تصریح  کرد: در این راستا، آموزش های لازم به اقشار مختلف مردم به ویژه مسئولان و مدیران استانی ارائه می شود.

وی به نقش فرهنگ در این عرصه اشاره کرد و با پیشنهاد راه اندازی قرارگاه پدافند غیرعامل فرهنگی در قم، یادآور شد: قم با توجه به ظرفیت های گسترده فرهنگی همچون حرم مطهرحضرت معصومه(س)، حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید، می تواند نقش اساسی در پدافند غیر عامل فرهنگی داشته باشد..

متقیان تصریح کرد: اگر ما در تمامی عرصه های سیاسی، اجتماعی، قضایی، امنیتی، نظامی و... بتوانیم جلوی تمامی آسیب ها را بگیرم، ولی در عرصه فرهنگی نتوانیم آن گونه که باید پیش برویم، دیگر عرصه ها نیز تحت تأثیر قرار می گیرند.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان قم با بیان این که دشمن از هیچ عرصه ای برای ضربه زدن به نظام اسلامی ما غفلت نمی کند، تاکید کرد: ما باید جلوی این آسیب ها را پیش از اتفاق، بگیریم.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha