چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
مسعود آذربایجانی

رییس مرکز تخصصی اخلاق حوزه ، یکی از مهم ترین شاخصه های سبک زندگی اسلامی را اعتدالگرایی در مصرف به ویژه مصرف آب و برق عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود آذربایجانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ، مصرف بهینه را تنها راه حفاظت از سرمایه ها و منابع ملی کشور دانست و ابراز داشت: حد مطلوب مصرف از نظر آموزه های اسلامی آن است كه افراد جامعه در زندگي شخصي و اجتماعي خود به حد كفاف و به مقدار نیاز خود بسنده كنند.

وی همچنین افزود: در حال حاضر یکی از مهم ترین نیازهای مردم کشور ناظر به مساله بیمه و اشتغال است که اگر مردم واقعاً در مصارف آب ، برق، گاز ، بنزین و ... صرفه جویی کنند، از محل همین صرفه جویی ها می توان دولت را در بیمه کردن بخش زیادی از مردم همچنین اشتغالزایی برای خیل کثیری از جوانان جویای کار، کمک کرد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان این که اسلام، معیارهای الگوی صحیح مصرف را بیان کرده است، ابراز داشت: يكي از مباني عملي الگوي صحيح مصرف از نظر اسلام، آن است که یک مسلمان، تنها به فكر رفع نيازهاي خود و خانواده‌اش نباشد، بلكه با پرهیز از روحیه خودخواهی همواره منافع و مصالح جامعه را در اولویت قرار دهد.

رئیس مرکز تخصصی اخلاق حوزه اضافه کرد: اساساً شهروندان جامعه اسلامي ‌بايد در رفتار مصرفي خود به گونه‌اي عمل كنند كه با حركت رو به رشد اقتصاد ملي براي رسيدن به اهداف توسعه ای، هماهنگ باشد.

*نقش رسانه در فرهنگ سازی مصرف بهینه

حجت الاسلام والمسلمین آذربایجانی همچنین بر لزوم اهتمام رسانه های جمعی در راستای فرهنگ سازی درست مصرف کردن و آینده نگری در مصارف انرژی تاکید کرد و گفت: رسانه ها در واقع طلایه دار امر نهادینه سازی مصرف بهینه و درست در جامعه هستند، چرا که حوزه نفوذ و قدرت تاثیرگذاری آن ها بر مخاطبان بسیار بالاست، ولذا در این رابطه باید بیش از پیش احساس مسئولیت و دغدغه داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha