چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
بوشهری

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: رسالت حوزه و آموزش و پرورش در تربیت دینی دانش‌آموزان رسالتی تاریخی و فرصتی ارزشمند است که بایستی با همراهی و همدلی و در فضایی صمیمی به آن پرداخته شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت‌الله حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در دومین نشست فصلی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که در محل این وزارتخانه برگزار شد با مثبت ارزیابی کردن پیشنهادهای یازده‌گانه مطرح شده در این نشست اظهار داشت: رسالت حوزه و آموزش و پرورش در تربیت دینی دانش‌آموزان رسالتی تاریخی و فرصتی ارزشمند است که بایستی با همراهی و همدلی و در فضایی صمیمی به آن پرداخت چرا که هر چه در جهت آتیه فرزندانمان برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کنیم، کاری ارزشمند انجام داده‌ایم و عبادت در راه خدا محسوب می‌گردد.

وی ادامه داد: هر دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش، دارای ظرفیت‌های عظیم و بالقوه‌ای هستند که هنوز در صدد احصای این ظرفیت‌ها برنیامده‌ایم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به پیشنهادات مطرح شده در این جلسه توسط اعضای ستادخاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه امضا شده برای تعامل و همکاری این دو نهاد، فضاهای جدیدی را پیش روی ما باز می‌کند که خروجی آن برای حل مشکلات کارآمد و راهگشاست.

 عضو خبرگان رهبری افزود: در عناوین طرح‌های یازده‌گانه ستاد، بحث تامین مشاور و یا تاسیس رشته ، بسیار خوب و ارزشمند است، اما دغدغه‌ استخدامی آن ممکن است موانعی داشته باشد که باید  آنها را باکارهای کارشناسی مرتفع نمود.

*لزوم کیفیت‌بخشی به مدارس امین

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر لزوم کیفیت بخشی بیشتر به کار مدارس امین گفت: حدود 700 مدرسه امین در کشور داریم که هویت، ماهیت و کارکرد آنها باید آسیب‌شناسی و مورد بررسی قرار گیرد که این کار در حوزه انجام شده و اساس‌نامه مدونی نیز برای آن در شورای عالی مطرح است و معتقدیم باید بدون دخالت در کار آموزش و پرورش، کیفیت بخشی به کار این مدارس  صورت بگیرد.

*اهتمام جدی به آموزش معلمان

وی تاکید نمود: آموزش معلمان از موارد مهمی است که باید به نسبت به آن اهتما م جدی داشت، همچین سبک زندگی اسلامی نیز که لازمه زندگی امروز ماست، اگر در سطح مدارس اجرایی شود، اثرات مثبت و سازنده‌ای خواهد داشت.

معاون عضو جامعه مدرسین ادامه داد: ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش بایستی افق وسیعی برای تربیت نسل جوان کشور ترسیم کرده و نباید درگیر کارهای اجرایی شود، کار را باید باور کنیم و همراهی و همکاری را جدی بگیریم، بدنه حوزه هم همانند آموزش و پرورش متناسب با توان خود ورود میدانی به عرصه داشته و مدیران استانی نیز ورود جدی به کارها داشته باشند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن همه  عناوین مطروحه در طرح ستاد همکاری‌ها گفت: همه عناوین باید در دستور کار باشد، اما طبق پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش، بندهایی که قابلیت اجرایی شدن بیشتری دارند، زودتر اجرا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha