پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
حجت الاسلام دادالله جلالیان

حوزه/ رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان هرمزگان گفت: حضور روحانیون در هرمنطقه و عرصه ای باعث معنویت افزایی می شود و این مهم خود در ارتقای امنیت جامعه بسیار تاثیر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دادالله جلالیان، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری «حوزه» با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، به جایگاه امنیت اشاره کرد و ابراز داشت:  امنیت از مباحث مهمی است که در آیات و روایات بسیار بر آن  تاکید شده و در همین زمینه توصیه های فراوانی نیز وجود دارد.

وی افزود: امنیت به قدری دراسلام دارای اهمیت است که بارها در آیات مختلف قرآن کریم به آن اشاره شده که در همین زمینه می توان به آیه 4 سوره قریش اشاره کرد«الَّذِي أَطْعَمَهُم مِّن جُوعٍ وَآمَنَهُم مِّنْ خَوْفٍ/ همان که آنها را در هنگام گرسنگی طعام داد و آنان را از ترس و خطر ایمن ساخت».

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی هرمزگان، ادامه داد: ائمه اطهار(ع) بر این که تمام مردم به این مهم توجه داشته و قدر آن را بدانند تاکید کرده اند که در نمونه بارز آن می توان به حدیثی از حضرت رسول(ص) اشاره کرد که در آن امنیت و سلامت در تراز هم قرار گرفته.«نِعْمَتَانِ‏ مَجْهُولَتَانِ‏ الْأَمْنُ وَ الْعَافِيَة/ دو نعمت است كه ناشناخته است: امنیت و تندرستی».

وی تصریح کرد: با توجه به این آیات و روایات، امروز می توان به جایگاه نیروی انتظامی که در راستای تامین امنیت جامعه تلاش می کند، پی برد، امری که مقدس بوده و دارای اهمیت فراوانی است.

حجت الاسلام و المسلمین جلالیان، در ادامه حضور روحانیون در مراکز نظامی و انتظامی را در معنویت افزایی و بصیرت بخشی بسیار تاثیر گذار خواند و گفت: وقتی در یک محیط نظامی و انتظامی یک روحانی حضور یافته و شیوه های دینی برخورد با مردم را تبیین می کند، این امر باعث ارتقاء سطح روابط پلیس با مردم و به تبع آن، رضایتمندی جامعه می گردد.

وی، نقش روحانیت در ارتقاء امنیت اجتماعی، فرهنگی و ... را در جامعه نیز بی بدیل خواند و خاطرنشان ساخت: حضور روحانیون در هر منطقه و عرصه ای باعث ایجاد معنویت می گردد که این مهم در ارتقاء سطح امنیت جامعه بسیار تاثیر دارد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی هرمزگان، در پایان به برنامه های مختلف سازمان عقیدتی در هفته ناجا اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی برای خانواده ها، برگزاری مسابقات قرآنی، برگزاری همایش ها و نشست های بصیرتی و فرهنگی و اخلاقی از جمله برنامه های این سازمان به شمار می رود.

انتهای پیام 18/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha