چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که محبت واقعی در فرهنگ شیعه نهفته است، سیره ائمه اطهار(ع) را چراغ راه شیعیان خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، روز گذشته در مراسم آغاز طرح توسعه حسینیه قمی ها در جوار بارگاه ملکوتی رضوی، با تبریک دهه ولایت و تاکید بر ضرورت الگو گیری از ائمه اطهار(ع) گفت: محبت واقعی در فرهنگ شیعه نهفته است و سیره پیشوایان ما بهترین الگو در فعالیت های اجتماعی  است؛ لذا سیره ائمه معصوم(ع) چراغ راه هر شیعه ای است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به منش و رفتار امامان معصوم(ع) تا قبل از عصر غیبت، ابراز داشت: ائمه اطهار(ع) در منش با یکدیگر تفاوت داشته اند، به طور مثال هر کدام از این بزرگواران به شیوه های گوناگون به تربیت شاگردان پرداخته اند.

وی با اشاره به فشارهای حکومت های مخالف اهل بیت(ع) در هر عصر، گفت: کسانی که زندگی خود را در مسیر امام عصر(عج) و آسایش زائران علی بن موسی الرضا(ع) هزینه می کنند، از یاران اهل بیت(ع) به شمار می روند.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: حضرت ثامن الحجج(ع) خود متکفل زائرینش است و توجه ویژه ای به زائری که به شهر و حرم ایشان وارد می شود، دارد.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با تقدیر از خیرینی که برای توسعه این مکان فرهنگی تلاش نموده اند، از توجه مراجع عظام تقلید برای ایجاد فضایی مناسب و در شان زائرین امام رضا(ع) قدردانی کرد.

*عنایات مراجع به توسعه حسینیه قمی ها

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تکیه ای، تولیت حسینیه قمی ها نیز در این مراسم گفت: درخواست های روز افزون عاشقان حضرت رضا(ع) و ظرفیت محدود حسینیه، خادمان آستان اهل بیت(ع) را بر آن داشت تا منازل اطراف حسینیه را خریداری کرده و فضای کنونی را به دو برابر افزایش دهند.

وی ادامه داد: از ویژگی های بارز این حسینیه، عنایت مراجع عظام تقلید حضرات آیات گلپایگانی(ره)، نجفی مرعشی(ره) فاضل لنکرانی(ره)، بهجت(ره)، تبریزی(ره)، شبیری زنجانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی و ... به آن است.

تولیت حسینیه قمی ها در پایان از اختصاص 5 میلیارد تومان برای توسعه حسینیه توسط خیرین خبر داد و افزود: این ساختمان در دو سال آینده با توجه به بودجه اختصاص یافته توسط خیرین، در عید سعید غدیر خم به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha