چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
پدافند

حوزه/ کارگاه آموزشی اصول پدافند غیر عامل در تیپ 83 امام جعفر صادق علیه السلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در این کارگاه  که در آستانه 8 آبان روز پدافند غیر عامل برگزارشد، یکی از کارشناسان حفاظت اطلاعات سپاه به ایراد سخن پرداخت.

وی در بیان تاریخچه پدافند غیر عامل اظهار داشت : تاریخچه آن به حیات بشریت و حتی قبل از آن بر می گردد ؛ چرا که بسیاری از موجودات به وسیله پدافند غیر عامل خود را از گزند دشمنان محفوظ نگه می دارند.

سخنران در ادامه استتار ، اختفاء ، فریب ، چابکی و چالاکی ، کوچک سازی و مقاوم سازی را از مهم ترین اصول پدافند غیر عامل برشمرد.

وی افزود با توجه به پیشرفت تکنولوژی و مجهز شدن دشمن به ماهواره ها و دیگر ابزارآلات پیشرفته جاسوسی، جواب گو نبودن پدافند غیر عامل به روش های سنتی در زمان حاضر را متذکر شد و ضرورت توجیه نیروهای نظامی و آحاد مردم به اصول پیشرفته پدافند غیر عامل را حیاتی عنوان کرد.

این کارشناس نظامی ضمن بیان فراگیر بودن اصول پدافند غیر عامل در حوزه نظامی و غیر نظامی، کم هزینه بودن، قابلیت استفاده  در حوادث طبیعی و حساسیت زا نبودن اقدامات دفاعی در این زمینه را از مزیت های پدافند غیر عامل بر شمرد.

وی کاهش آسیب و افزایش امنیت و حفظ زیر ساخت ها و دوری از بحرانی شدن اوضاع در صورت بروز حوادث طبیعی را مهم ترین دستاورد رعایت اصول پدافند غیر عامل برشمرد  و محور فعالیت و برنامه ریزی در پدافند غیر عامل را در 6 موضوع : اماکن و تاسیسات ، تجهیزات ، ارتباطات ، نیروی انسانی ، اسناد و اطلاعات، فعالیت ها  و ماموریت ها معرفی کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha