یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024
حجت الاسلام سید کاظم سیدباقری

عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم گفت: علمای شیعه و اهل سنت مردم را از خطرات افکار تکفیری آگاه کرده و برای جامعه اسلامی روشن کنند که تفکرات این افراد ناشی از مجادله شیعه و سنی و جنگ مذهبی نیست.

حجت الاسلام سیدکاظم سیدباقری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به سوء استفاده قدرت های بزرگ نظیر آمریکا و انگلیس از گروه های تکفیری  ابراز داشت: این کشورها  از این ظرفیت و موقعیت به وجود آمده نهایت بهره را برده و با کمک به این گروه ها، به اهداف خود نزدیک می شوند.

وی خاطرنشان ساخت: وجود این گونه گروه ها همانند قطار افسار گسیخته ای است که کسی بر روی آن هدایت و کنترلی ندارد و با استفاده از احساسات مذهبی و به نام مذهب، دین و آموزه های قرآن، ضربه خود را به جهان اسلام وارد می سازند.

حجت الاسلام سیدباقری با بیان این که همواره افراط و تفریط در بستر و زمین جهل می روید، تصریح کرد: حضرت امیر(ع) نیز در روایتی فرموده است: «الجاهل اما مفرط او مفرّط» "انسان جاهل یا زیاده روی می كند و یا كوتاهی!".

*وظیفه علمای جهان اسلام

وی با اشاره به این که آنچه که امروز در جهان اسلام شاهد آن هستیم، ناشی از افراط ها و تندروی هاست، بیان داشت: وظیفه علمای شیعه و اهل سنت این است که مردم را از خطرات و مخاطرات این افکار آگاه کرده و برای جامعه اسلامی روشن کنند که تفکرات این افراد ناشی از مجادله شیعه و سنی و جنگ مذهبی نیست؛ بلکه این گروه 98 درصد از مسلمانان را کافر و مشرک پنداشته و خود را مسلمان واقعی می دانند.

عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات سیاسی حوزه اظهار داشت: اگر علمای جهان اسلام به درستی این مسائل را در میان مسلمانان تبیین کنند، می توانند مانع ترویج این افکار شده و موفق شوند؛ اما اگر آنها بتوانند افکار خود را جنگ میان شیعه و سنی جا بیاندازند، آنها هستند که موفق شده و می توانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

این محقق حوزوی تأکید کرد: علمای اسلام باید این باور را در مردم تقویت کنند که داعش دشمن اسلام است.

*وظیفه رسانه ها

حجت الاسلام سیدباقری در پایان با اشاره به وظایف رسانه ها در آگاهی بخشی، ابراز داشت: وظیفه رسانه ها این است که به درستی آگاهی و شفافیت دهند که این تفکر، تفکری است که تمام هستی جهان اسلام را مورد هجوم قرار داده و تمام اندیشه و باورهای مسلمین با تفکر داعش از بین خواهد رفت.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha