دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
محمد حسن آصفری

حوزه/ عضو کمیسیون امنیت مجلس گفت: کسانی که ائتلاف مقابله با تروریست‌ها را مطرح می‌کنند اگر جلوی اعزام نیرو به داعش را می‌گرفتند و یا از داعش نفت نمی‌خریدند تاکنون داعش برچیده شده بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محمد حسن آصفری چهارشنبه شب در یازدهمین نشست فعالان فرهنگی و سیاسی استان قم در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: انقلاب اسلامی وارد 37 سالگی شده است و هر چه می‌گذرد ثمرات آن در منطقه و جهان آشکارتر می‌شود.

وی با اشاره به ریشه چالش‌های انقلاب اسلامی، بیان کرد: لازم است بدانیم که اطراف ما چه می‌گذرد و باید هوشیار باشیم و  این‌گونه جلسات روشنگرانه را برگزار کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه برای یافتن ریشه اصلی این چالش‌ها به اولین موردی که باید توجه کنیم گفتمان امام(ره) در برابر جریان مخالف است گفت: یکی از گفتمان‌ها در مقابل گفتمان امام، سکولاریسم است و تلاش خود را برای زدن ریشه دین انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از متفکران غربی در کتاب خود بیان کرده است که برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بایستی از آرمان‌هایی که این نظام را شکل داده است استفاده کنیم تصریح کرد: دشمنان ما می‌خواهند به وسیله کسانی که انقلاب کردند ریشه دین را نابود کنند و ما باید در مقابل آن‌ها هوشیار باشیم.

آصفری با بیان اینکه تفکر سکولار تلاش می‌کند که ارزش‌های دینی ما را کمرنگ کند گفت: امام (ره) در برابر آن‌ها فرمودند تا اگر در مقابل دین ما بایستید ما در مقابل دنیای شما می‌ایستیم.

وی با اشاره به اینکه ما باید بدانیم که امام(ره) از ما چه می خواسته و ما در حال انجام چه کاری هستیم ادامه داد: امروز انقلاب در عرصه خارجی جایگاه خود را پیدا کرده است و نفوذ بسیاری در منطقه دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد: بعد از اینکه آمریکایی‌ها اتحاد شوروی را کنار زدند به دنبال این بودند که جریانی را ایجاد کنند و جنگ جدیدی را شکل دهند تا معضلات اقتصادی خود را حل کنند، آن‌ها ابتدا در بالکان و سپس در عراق و افغانستان به دلایل مختلف جنگ راه انداختند.

وی ادامه داد: حضور آن‌ها در منطقه دو دلیل دارد یکی این است که انقلاب اسلامی رو به گسترش است و منافع آن‌ها را به خطر خواهد انداخت و دلیل دوم آن‌ها، ذخایر بسیار مهم طبیعی در این منطقه است.

آصفری با بیان اینکه داعش در کمتر از 24 ساعت موصل را تصرف کرد گفت: زمانی که داعش در حال پیشرفت بود مردم با پیام مرجعیت وارد میدان شدند و جلوی پیشرفت آن‌ها را گرفتند.

وی ابراز داشت: پیش از انقلاب ایران هر جنگی در منطقه شکل می‌گرفت برنده آن رژیم صهیونیستی بود ولی بعد از پیروزی انقلاب در همه جنگ‌ها رژیم صهیونیستی شکست خورده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اتفاقاتی که در فرانسه روی داد گفت: سه ماه قبل در شورای امنیت پیشنهاد پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی را مطرح کردند و یکی از کشورهایی که رأی مثبت داد فرانسه بود و 3 ماه بعد این اتفاقات در فرانسه روی داد.

آصفری با اشاره به اینکه بحث‌هایی که غربی‌ها برای مقابله با تروریست مطرح می‌کنند یک ژست سیاسی است گفت: کسانی که ائتلاف مقابله با تروریست‌ها را مطرح می‌کنند اگر جلوی اعزام نیرو به داعش را می‌گرفتند و یا از داعش نفت نمی‌خریدند تاکنون داعش برچیده شده بود.

وی مطرح کرد: امروز که غربی‌ها به خطر افتاده‌اند از مبارزه با تروریست سخن می‌گویند، ولی تا دیروز که در سوریه و عراق سر مردم را می‌بریدند، صحبتی از مبارزه با تروریست نبود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به کاهش قیمت نفت عنوان کرد: اگر جلوی خام فروشی نفت را بگیریم می‌توانیم پیشرفت کنیم و مشکل اشتغال ما نیز حل می‌شود.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha