شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
امر به معروف

حوزه/50نفر از طلاب بسیجی خواهر و 30 داوطلب ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم با شرکت در کارگاه" نگرشی دیگر به امر به معروف و نهی از منکر" با بایسته های مهم این فریضه الهی آشنا شدند.

مدیر نمایندگی موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام نور،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، به تشریح برنامه های موسسه برای اجرای هرچه بهتر فریضه امر به معروف و نهی از منکر درجامعه پرداخت.

وی گفت: به همت موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام نور، کارگاهی تحت عنوان "نگرشی دیگربه امر به معروف و نهی ازمنکر" برگزار شد که در این کارگاه 50نفر از خواهران طلبه حوزه مقاومت بسیج خواهران تیپ83امام جعفر صادق (ع)در مدرسه علمیه آمنه(س) و 30نفر از اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم در محل موسسه شرکت داشتند.

حجت الاسلام آراسته، افزود:افراد شرکت کننده درکارگاه  در 6مرحله  به صورت سیستمی با فریضه امر به معروف و نهی از منکر آشنا شدند که تعیین هدف، نقطه شروع، نقطه مرکزی، برنامه حرکت، نقطه خطر و بحران و نقطه مقصدآشنا شدند.

مدیر کل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام نور با اشاره به اهداف تشکیل این کارگاه خاطرنشان ساخت:افراد شرکت کننده در این کارگاه آموزشی، با یادگیری یک برنامه راهبردی و کاربردی حوزه نگرش و فکر آنها نسبت به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر تغییر می‌دهند و با نگرشی سیستمی به این فریضه مهم و  الهی در جهت هرچه بهتر اجرا شدن آن در جامعه تلاش می کنند.

وی با تبیین اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی ابراز داشت:همه ما در مورد این فریضه الهی و مهم

 

 

مطالب زیادی خوانده و شنیده ایم  ولی به نظر می رسد که به این واجب الهی به عنوان موضوعی مستقل  درگوشه ای از زندگی افراد نگریسته می شود که باید با اصلاح و باور دقیق در جهت تبیین درست و واقعی آن در میان آحاد افراد جامعه تلاش کرد.

حجت الاسلام آراسته در پایان اظهار امیدواری کرد:با مطالعه دقیق و علمی این فریضه الهی و توجه همه دستگاه های اجرایی و حکومتی و از طرف دیگر همت مردم و مومنین شاهد رشد بیشتر این فریضه درجامعه باشیم و تا حدزیادی مفاسد اخلاقی درجامعه کم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha