چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 349575
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
امر به معروف

حوزه / قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر توسط مجلس تصویب شده و از طریق ریاست مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور ارائه گردیده، لذا با ابلاغ این قانون، شاهد اجرای آن در جامعه خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمد حسین توانایی، مشاور دبیرکل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، امروز در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر و احیای آن همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و همواره این دغدغه وجود داشت که برای احیای امر به معروف و کاهش منکرها چه راه‌کارهایی می‌توان در پیش گرفت.

وی افزود: مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید 15 معروف و 6 منکر مهم را مطرح کردند و راه های زیادی برای کاربردی کردن این موارد وجود دارد، ولی نظراتی که برخی خواص و دستگاه ها ارائه می دهند نشان دهنده این است که در این زمینه هنوز به جایگاه مطلوبی نرسیده‌ایم.

مشاور دبیرکل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد: برای اجرایی کردن و احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، در ابتدا هر کدام از اعضا در داخل دستگاه و ارگانی که هستند می توانند مروج این فریضه الهی باشند.

حجت الاسلام توانایی، با اشاره به بایدها و نبایدهای امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: تشخیص، تکریم، تذکر دلسوزانه و تشکر از جمله بایدهای امر به معروف و نهی از منکر و در مقابل، تجسس، تکبر، تعرض و تهدید از جمله نبایدهای امر به معروف و نهی از منکر است که باید مورد توجه آمران به معروف و ناهیان از منکر قرار گیرد.

وی عنوان کرد:  قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر توسط مجلس تصویب شده و از طریق ریاست مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور ارائه گردیده لذا با ابلاغ این قانون به دستگاه‌ها شاهد اجرای آن در جامعه خواهیم بود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha