سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 350155
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
سید ابوتراب موسوی آبیک

حوزه/ امام جمعه آبیک با بیان اینکه کتاب از اصیل ترین ابرازهای فرهنگی جامعه است عنوان کرد: تنها راه اندیشمند کردن افراد یک جامعه، دوستی آنان با نوشته و کتاب های مفید است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی  در دیدار با مهدی رمضانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین بیان کرد: هرگاه سخن از تفکر به میان می آید کتاب نیز با آن همراه است به طوری که پیوندی ناگسستنی بین آن ها برقرار و وجود یکی مستلزم وجود دیگری است.

وی افزود: تنها راه اندیشمند کردن افراد یک جامعه، دوستی آنان با نوشته و کتاب های مفید است که در همین راستا مقام معظم رهبری هم تاکیدات ویژه ای بر روی مباحث مربوط به کتاب و کتاب خوانی دارند.

امام جمعه آبیک اظهارکرد: روحانیون می توانند با تاثیرگذاری زیادی که در اذهان عمومی دارند نسبت به آگاه سازی آحاد جامعه در رابطه با  اهمیت بحث مطالعه گام های خوبی بردارند. 

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: کتاب از اصیل ترین ابراز فرهنگی جامعه بوده و فعالیت کتابخانه های عمومی در سطح شهرها تاثیر بسیاری در ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه بر روی افراد دارد.

مدیرکل کتابخانه های استان قزوین نیز در این دیدار گفت: حمایت های ارزنده و راهنمایی های ارزشمند ائمه جمعه و جماعات می تواند دست اندرکاران موضوع مطالعه را در انجام موفقیت آمیز فعالیت ها و خدمات هرچه بیشتر یاری کند.

وی افزود: جذب حمایت مادی و معنوی خیرین و افراد علاقه مند به علم و ادب از اهمیت بسیاری برخوردار است و در تلاشیم تا با حمایت مردم و مسئولان منابع کتابخانه ها را غنی سازیم زیرا هرچه منابع کتابخانه متنوع تر باشند مخاطبان بیشتری جذب کتابخانه خواهند شد.

رمضانی خاطرنشان کرد: توسعه و بروزرسانی کتابخانه های عمومی و بهسازی  بخش های مختلف کتابخانه از جمله بخش کودک، بخش خدمات اینترنتی، مرجع و بخش کتب کمک درسی به منظور ارتقای خدمات رسانی به مراجعان در اولویت اهداف ما است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha