شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ |۱۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 22, 2024
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی

حوزه/امام جمعه قزوین گفت: انسان مومن با پرداخت زکات دارایی، مال و ثروت خود را به رزق تبدیل کرده و عبادات خود را با آن تکمیل می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز  در نشست تخصصی زکات شهرستان البرز بیان کرد: پرداخت زکات موضوعی مربوط به دوره حاضر یا دوره اسلامی نیست بلکه در دوره انبیاء و ملل گذشته هم وجود داشته است.

وی افزود: کسی که زکات مال خود را پرداخت می کند باید به خاطر این توفیق الهی و دینی  که شامل حال او شده خدا را شکر کند.

امام جمعه قزوین رعایت تقوا در زندگی را باعث نزول برکات و نعمت های الهی عنوان کرد و با اشاره به آیه 96 اعراف «وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالأَرْضِ وَلَكِن كَذَّبُواْ فَأَخَذْنَاهُم بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُونَ: » گفت: اگر مردم ایمان داشته و تقوای الهی را رعایت کنند خداوند برکات زمین و آسمان را به روی آنها می گشاید محصولات با برکت شده و آسمان باران خود را نازل می شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: در توصیف و تحلیل برخی اتفاقات آب و هوایی اکثر افراد تغییرات زیست محیطی را عامل این اتفاقات بیان می کنند اما باید توجه کنیم که عدم رعایت تقوا هم در بدبختی های انسان نقش دارد. 

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی، پرداخت زکات را تکمیل کننده عبادات دیگر معرفی کرد و گفت: در انجام عبادات، پرداخت زکات تکمیل کننده عبادات دیگر بوده که بدون پرداخت آن اعمالی مثل حج و نماز باطل می شود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه بین رزق و مال تفاوت وجود دارد، اظهار کرد: در امور مالی دو بحث رزق و مال وجود دارد که با هم دارای تفاوت هستند و برخی خیال می کنند هر چه مال داشته باشند موفق تر هستند، اما در واقع متوجه می شویم که برخی از این دارایی ها برای صاحبان خود نگرانی و پریشانی به همراه می آورد.

وی افزود: رزق آن است که از راه حلال به دست آمده باشد و این رزق صرف امورات زندگی و خوشی های حلال زندگی انسان شود اما در برخورداری از مال ممکن است انسان صاحب ثروت های انبوهی شود و همراه با آن دچار بدبختی هم شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: انسان مومن با پرداخت زکات دارایی خود، مال و ثروت خود را به رزق تبدیل کرده و عبادات خود را با آن تکمیل می کند.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدین، با بیان اینکه زندگی دنیایی انسان پایدار نیست گفت: امروز شاهد هستیم که چه انسان هایی پرداخت کننده زکات و چه انسان هایی که زکات  مال خود را نمی دادند هر دو گروه اسیر خاک شده اند اما گروه اول در پیشگاه خداوند متعال تکلیف خود را انجام داده و باید توجه کنیم که تا فرصت داریم برای جان و مال خود و صرف آن در راه انجام تکالیف عبادی خود تصمیم گیری کنیم.

امام جمعه قزوین ، با ذکر حدیثی از امام باقر(ع) گفت: مطابق حدیثی از امام باقر (ع) اسلام بر 5 ستون نماز، زکات، روزه ، حج، و ولایت استوار است که مهم تر از همه اینها ولایت است به طوری که اگر اگر کسی همه شب ها و روزهای خود را به عبادت بگذراند و تمام دارایی های خود را در را خدا بدهد، اما نداند که امام، ولی و رهبرش کیست، عبادات و بخشش های این فرد در نزد خداوند ذره ای ثواب نداشته و این فرد اهل ایمان به حساب نمی آید.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان گفت: زکات چون جزو عبادات محسوب می شود باید پرداخت کنندگان زکات فقط به نیت انجام تکلیف و رضای خداوند این کار را انجام دهند و این عبادت خود را به خاطر تشویق ها یا اینکه اتفاقی در شهر یا پروژه ای رخ دهد ضایع نکنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha