دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
فرحانی

حوزه/ معاون آموزش و امور حوزه های علمیه با اشاره به این که زیادی تعطیلات و مشخص نبودن سرفصل های متون آموزش از جمله آسیب هایی است که شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عبد الکریم فرحانی،روز جمعه در اردوی آماده سازی المپیاد علمی طلاب که در مجتمع فرهنگی وسف در قم برگزار شد، گفت: هدف همه مسئولین حوزه برطرف کردن دغدغه های رهبرمعظم انقلاب، مراجع تقلید و بزرگان حوزه است.

وی افزود: مسئولین با برنامه ریزی دقیق در راستای به اجرا درآوردن فرمایشات بزرگان حرکت می کنند و تقویت سازی آینده حوزه های علمیه و شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر در قالب برگزاری آزمون المپیاد علمی یکی ازآن برنامه ها می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی اظهارداشت: دغدغه های رهبر معظم انقلاب در حوزه مربوط به تحول درمتون و کاهش سنوات تحصیلی و وضعیت مدرک است.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه گفت: رهبر معظم انقلاب در سفری که به قم داشتند به این نکته  نیز تأکید کردند که برای رفع این اشکالات نباید نظر بزرگان، کارشناسان و متخصصان حوزه درمباحث علمی نادیده گرفته شود و تا زمانی که آن تغییرات به وجود نیامده، نباید وضع فعلی را از دست داد.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی گفت:  بنابراین مسئولین  شروع به برنامه ریزی دقیق و آسیب شناسی شرائط موجود کرده و تا کنون توانسته اند فعالیت های بسیار خوبی در همین رابطه انجام دهند.

 وی افزود: مشخص نبودن اهداف آموزشی در سطح اول، در نظرنگرفتن دروس مهارتی در این سطح و کمتر بودن سهم قرآن و حدیث در متون آموزشی از جمله آسیب های شناسایی شده در سطح یک حوزه بوده است.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت: بعد از شناسایی این آسیب ها، پیشنهادی لازم و کارشناسی شده برای تصویب نظام جدید آموزشی در سطح یک در مدارس به شورای عالی ارائه و بعد هم مورد تأیید واقع شد.

وی گفت: برهمین اساس از سال دیگر متون جدید آموزشی درسطح اول در بعضی از مدارس استان قم و شهرستان ها به صورت آزمایشی به اجرا گذاشته خواهد شد، تا در صورت رضایت مندی به اجرای کامل در سطح کشور در بیاید.

 حجت الاسلام و المسلمین فرحانی با اشاره به این که زیادی تعطیلات و مشخص نبودن سرفصلهای متون آموزش از جمله آسیب هایی بود که شناسایی شده بود، ابراز داشت: طرح استاد یاری و نظام جامعه از جمله برنامه های است که به اجرا گذاشته خواهد شد. اگرچه طرح  استاد یاری تا کنون به تصویب رسیده و به اجرا هم در آمده است.

انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha