چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
دهقانی امام جمعه بهاباد

امام جمعه بهاباد، با تاکید بر ضرورت وجود حوزه در جامعه اسلامی گفت: آسایش و امنیت فعلی جامعه را مدیون حوزه های علمیه هستیم چرا که این مکان ها باعث شکوفایی دین و جلوگیری از نشر و آسیب خرافات در جامعه هستند.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیف الله دهقانی، در گفتگو با خبرنگار گروه اعزامی خبرگزاری «حوزه» به یزد، با اشاره به رسالت حوزه ها در حفظ و نگه داری ارزش های دینی، گفت : رسالت حوزه ها در این زمان و بعد از گذشت سال ها پس از پیامبر اکرم(ص) اجرا و ترویج ارزش هایی می باشد که خداوند بر پیامبر در قالب رسالت ارسال کرده است .

امام جمعه بهاباد در ادامه بیان داشت : روحانیت و طلاب با توجه به گسترش جغرافیایی و دسترسی نداشتن مردم این زمان به ائمه اطهار و پیامبر اکرم(ص)، می توانند به عنوان بهترین واسطه نقش آفرینی کنند.

به گفته وی، علما در این زمان به عنوان بهترین واسطه و مرزبانان دین و آیین الهی هستند .

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه رفتار انسان ها در زندگی مادی در برابر امور دینی و اعتقادی یکسان نیست ، افزود : تمام افراد جامعه می توانند در رفتار های روزمره خود نسبت به دیگران شرارت داشته باشند، اما قطعا جامعه ای که نگهبان و مرزبان داشته باشد از شرارت ها در امان است.

وی با اشاره به هوشیاری عالمان در زمان خود بیان داشت : حوزه های علمیه سرچشمه تمامی اعتقادات و معارف هستند و این چشمه های جوشان حلقه های وصل این زمان به عصر پیامبر اکرم(ص) می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین دهقانی، با توجه به احساس نیاز به این مکان ها تصریح کرد: در جامعه ما، به ویژه جامعه اسلامی و نظام جمهوری اسلامی نیاز به این مکان ها به وضوح احساس می شودکه در این میان جوانانی پرورش یافته و  خود افراد بسیاری را  تربیت  کرده اند .

وی در ادامه با اشاره به آسایش  و امنیت در جامعه اسلامی افزود : آسایش و امنیت فعلی جامعه را مدیون حوزه های علمیه هستیم چرا که  این مکان ها باعث شکوفایی دین و جلوگیری از نشر و آسیب خرافات در جامعه هستند.

این استاد حوزه، گفت : در هر زمان و مکان تقویت حوزه ها با تقویت ارزش ها و معارف دینی برابری می کند .

وی، با اشاره به وظایف حوزه ها در این جامعه ادامه داد : حوزه ها و پایگاه های دینی در هر زمان بایستی به روز باشند و در مورد مسائل دینی و معنوی پاسخگوی نیاز های روزمره مردم باشند.

امام جمعه بهاباد، در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه شهرستان بهاباد در سال 88 جزء فعال ترین شهرستان در زمینه فرهنگی ، نماز جمعه و مسائل دینی بوده است که تمامی مسائل مربوط به ایجاد حوزه در این شهرستان پیگیری شده است .

وی افزود : در حال حاضر حوزه علمیه خواهران و برادران بهاباد  با 40 نفر دانش پژوه در حال تحصیل ، اقدام به ثبت نام در ترم جدید کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین دهقانی، در ادامه بیان داشت : در حال حاضر 85 درصد از مساجد شهرستان بهاباد دارای روحانی و تنها 15 درصد از مساجد بدون روحانی می باشد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha