سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی،گفت: دین داری، حرکت در مسیر قرب الهی و دوری از تکبر و استکبار مانع از انحراف انسان و ترک مسیر الهی می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در جلسه تفسیر نهج البلاغه امیرالومنین(ع) و تبیین خطبه (83) اظهارداشت: دعوت به تقوا و توجه دادن انسان به تکوین خلقتش از اهم پیام های این خطبه می باشد.

وی افزود: امیرالمومین(ع) در خطبه 83 با بیان چگونگی شکل گیری انسان در میان ظلمت و تاریکی(رحم مادر) و بسته شدن نطفه، انسان را به تامل و اندیشه در چگونگی تولد و آفرینش دعوت می کند.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: دین داری و حرکت در مسیر قرب الهی و دوری از تکبر و استکبار مانع از انحراف انسان و ترک مسیر الهی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی خاطرنشان کرد: اگر انسان در خلقت خویش اندیشه کند صاحب تقوا و رستگار می شود چراکه در شکل گیری و تکامل انسان معجزات آفرینش به عین قابل لمس است.

وی ،عبرت از سرگذشت و سرنوشت گذشتگان را مایه نجات از تباهی عنوان کرد و افزود: فهم ، تدبر و درک صحیح از زندگی و دوری از گناه و معصیت موجب رستگاری انسان در دنیا و آخرت می شود.

گفتنی است، جلسات تفسیر نهج البلاغه چهارشنبه ها شب ها ساعت 22 در محل مصلی امام خمینی(ره) ارومیه با شرکت عموم مردم برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha