چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت الاسلام سید قاسم رزاقی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: مجاهدت خستگی ناپذیر علمای سلف حوزه در عرصه علم و عمل و اخلاق و معنویت، افتخار همه ما حوزویان و مهم تر از آن الگویی برای ما به شمار می رود.

حجت الاسلام سید قاسم رزاقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به آغاز رسمی سال تحصیلی حوزه های علمیه ابراز داشت: طلاب و اساتید عزیز باید بکوشند که در سال جدید تحصیلی بیش از پیش دغدغه و انتظارات مقام معظم رهبری و سایر مراجع عظام را برآورده سازند.

وی افزود: از دیرباز  آنچه موجب تعالی و پیشرفت حوزه بوده توجه همیشگی به دو اصل اساسی تعلیم و تربیت یعنی تزکیه در کنار آموزش بوده است که طلاب و فضلا حتماً باید به این دو اصل در زندگی خود به ویژه تلاش علمی وتحصیلی شان عنایت داشته باشند.

عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه همچنین تلاش مستمر علمی در حوزه های علمیه را مورد تاکید قرار داد و گفت: بزرگان حوزه در گذشته بدون کمترین امکاناتی که امروز در اختیار ماست به موفقیت های بسیاری رسیدند که نتیجه اش همین آثار گرانسنگی است که امروز در اختیار همه ما قرار دارد و لذا ما باید از تلاش و مجاهدت آن ها الگوبرداری کنیم.

وی اضافه کرد: آن ها از عمر خود نهایت استفاده را کردند تا با پشتکار علمی و معنوی به درجات خوبی برسند و امروز همین مسیر را طلاب جوان باید ادامه دهند و به مسایل روز و نیازهای جامعه توجه جدی نشان دهند.

حجت الاسلام رزاقی گفت: همه طلاب و فضلا در کنار پرداختن دقیق به  فقه و اصول که اصل است و همیشه در کانون توجهات می‌باشد باید بدانند که نیازهای امروز جامعه اقتضا می کند که در عرصه های دیگر علوم انسانی نیز متبحر و کارشناس باشند.

وی تصریح کرد: امروز در دانشگاه های ما در بسیاری از رشته های علوم انسانی هنوز نتوانسته ایم منابع مطالعاتی را بر اساس آموزه های اسلامی به خوبی تامین کنیم و باید این کم کاری ها و نقصان ها را جبران کرد.

وی در خاتمه بیان داشت: این ها نیاز به همت مضاعف طلاب و عموم حوزویان دارد تا خود از تعالیم اسلام ناب بهره برده و نه فقط جامعه ایرانی خودمان بلکه جهان اسلام و بلکه جهان بشریت را از معارف اهل بیت(ع) سیراب کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha