شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ |۱۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 20, 2024
آسیب اجتماعی

حوزه/ مدرس حوزه علمیه خوی گفت: کاهش اعتقاد و تخریب ارزش‌ها می‌تواند باعث ایجاد انواع انحرافات اجتماعی در جامعه شده و قشر فقیر جامعه با روی آوردن به این انحرافات اثرات زیان باری به جامعه و زندگی فردی خود وارد نمایند.

حجت الاسلام توحید شاه حسینلو، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با بیان اثرات فقر در جامعه اظهارداشت: وجود درصد بالای فقر در هر جامعه بعنوان معضلی برای مردم به حساب می آید که برای کاهش آثار منفی و زیان بار آن بایددر حوزه اقتصاد و تغییر سبک زندگی اقدامات اساسی انجام شود.

وی با اشاره به آیه مبارکه" لِلْفُقَراءِ الَّذينَ أُحْصِرُوا في‏ سَبيلِ اللَّهِ لا يَسْتَطيعُونَ ضَرْباً فِي الْأَرْضِ يَحْسَبُهُمُ الْجاهِلُ أَغْنِياءَ مِنَ التَّعَفُّفِ تَعْرِفُهُمْ بِسيماهُمْ لا يَسْئَلُونَ النَّاسَ إِلْحافاً وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ خَيْرٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَليمٌ"بیان کرد: وظیفه ثروتمندان جامعه دستگیری از نیازمندان و کمک به آنها در تمام شرایط از لحاظ مادی و معنوی بوده تا قشر فقیر جامعه نیز بتواند به زندگی ادامه دهد.

حجت الاسلام شاه حسینلو با تاکید بر آیه مبارکه" الشَّيْطانُ يَعِدُکُمُ الْفَقْرَ وَ يَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشاءِ وَ اللَّهُ يَعِدُکُمْ مَغْفِرَةً مِنْهُ وَ فَضْلاً وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ" تصریح کرد: فقر باعث پدید آمدن انواع فحشا و ناهنجاری های اجتماعی میشود؛ لذا با پیشگیری به موقع از بوجود آمدن چنین معضلاتی جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به نقش مسئولین در پیشگیری از گسترش فقر افزود: مدیریت صحیح از طرف مسئولین ونهاد‌های مسئول می‌تواند در کاهش انواع انحرافات اجتماعی مانند فقر و فحشا موثر بوده و با رسیدگی بیشتر و همکاری مردم این معضل اجتماعی ریشه کن می شود.

حجت الاسلام شاه حسینلو خاطرنشان کرد: دولت با تکیه بر توان داخلی و نیروهای مردمی و برنامه ریزی صحیح و به موقع می‌تواند وضعیت قشر فقیر جامعه را بهبود بخشیده و با اشتغال زایی و رسیدگی به وضع زندگی همه افراد به طور برابر امید به زندگی را به آن‌ها بازگرداند.

مدرس حوزه علمیه خوی تاکید کرد: کاهش اختلاف طبقاتی بین اقشار جامعه می‌تواند فقر را از بین برده و در نتیجه انحرافات اجتماعی کاهش و سلامت جامعه تضمین کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha