دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
فیلم محمد

حوزه/ صاحب نظر و پژوهشگر سینما و رسانه، استقبال از فیلم محمد رسول الله(ص) را الگویی فراروی سینمای دینی کشور برشمرد.

حجت الاسلام اسفندیاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تاکید بر لزوم ترغیب مردم و نسل جوان برای تماشای آثار مربوط به سینمای دینی اظهار داشت: بی شک اگر فیلم های دینی ما که محتوای ارزشمندی نیز دارند بتوانند در قالب های جذاب و به روز برای مخاطبان عرضه شوند و البته در ساخت آن ها خدای ناکرده حرمت شکنی و یا حاشیه سازی وجود نداشته باشد، بسیاری از مردم مشتاق دیدن فیلم ها می شوند.

وی افزود: در روزها و هفته های اخیر به عینه دیده ایم فیلم بسیار ارزشمند محمد رسول الله(ص) ساخته آقای مجیدی چطور هم در داخل و هم در خارج کشور با استقبال زاید الوصف مردم روبرو شده و به موفقیت های ارزشمندی دست یافته است.

این منتقد سینما و تلویزیون همچنین گفت: در شرایط کنونی یکی از نواقصی که در کشور احساس می‌ شود، عدم ورود نخبگان دینی به عرصه های هنری و رسانه‌‌ای به ویژه سینما است، به طوری که بسیاری از مباحث هنری و رسانه‌ای از منظر دین تئوریزه نشده است.

وی به نقش بی ‏بدیل هنر در تبلیغ دین اشاره کرد و افزود: تجربه تاریخی و واقعیت ها به ما نشان داده که حوزه های علمیه و اندیشمندان حوزوی در عرصه مسایل فرهنگی به ویژه تبیین و حراست از آن چه که به عنوان " فرهنگ دینی " از آن یاد می شود، از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار هستند به خصوص در عرصه نظریه پردازی و فرهنگ سازی که نقش منحصر به فردی دارند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha