دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
غدیر

حوزه/ به همت انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم سومین نشست علمی غدیر با عنوان « غدیر از نگاه اهل سنت» در سالن اجتماعات انجمن های علمی حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در این نشست حجت الاسلام سید قاسم رزاقی موسوی به عنوان دبیر علمی نشست اظهارداشت: خداوند را شاکریم که پس از پشت سر گذاشتن دو نشست غدیر با عنوان غدیرخم از نگاه شیعیان و خاورشناسان، امروز شاهد برگزاری سومین نشست تاریخ پژوهان حوزه با عنوان « غدیر از نگاه اهل سنت» می باشیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: این نشست با هدف پاسخگویی به شبهاتی است که در سطح وسیعی درباره اصل واقعه غدیر منتشر شده است.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: بسیاری از علمای اهل سنت در قرون نخستین، اصل واقعه غدیر را نقل كرده اند كه این مسأله در اثبات واقعه غدیر به عنوان یک مقوله تاریخی حائز اهمیت است، همچنین واقعه غدیر ارتباط مستقیم با انتصاب امیر المومنین امام علی علیه السلام و نص بر امامت آن حضرت دارد كه این مسأله در طی این نشست علمی تبیین می شود.

عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه ادامه داد: پاسخ به سئوالاتی نظیر، آیا روایات غدیر در منابع اهل سنت هم به صورت متواتر نقل شده است، شبهات اهل سنت به كدام قسمت از واقعه غدیر است،آیا روایات مربوط به غدیر هم تطور یافته است یا خیر و علمای شیعه مانند شیخ مفید به كدام بخش از روایات غدیر پرداخته اند، از جمله سئوالاتی است كه در خلال برگزاری این نشست علمی بدان ها پاسخ داده می شود.

لازم به ذکر است، در نشست علمی « غدیر از نگاه اهل سنت» ماموستا دكتر مصطفی محمودی امام جمعه پیرانشهر و حجت الاسلام و المسلمین رمضان محمدی استادیار و مدیر گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در جمع طلاب و فضلای تاریخ پژوه به ایراد سخن پرداختند.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha