یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024
اخلاق در خانواده

حوزه/ همایش آموزشی اخلاق در خانواده درسالن همایش مرکز آموزش فنی وحرفه ای امام خمینی (ره) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این همایش که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان قم و با هدف تحکیم بنیان خانواده و اخلاق اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام دهنوی ضمن ذکر احادیثی در خصوص سیره پیامبرگرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) در باب اخلاق در خانواده به ایراد سخنرانی پرداخت.

محقق حوزه و دانشگاه اظهارداشت: برخی از رفتارهای مردان می‌تواند زنان را شکاک کند به همین علت باید در ارتباط‌های اجتماعی خود به ویژه با جنس مخالف به بسیاری از مسائل توجه داشته باشیم.

وی، با تاکید بر اینکه شیوه ارتباط میان روحانیون با خانواده‌های خود می‌تواند در میان دیگر خانواده‌های جامعه نیز ترویج داده شود تصریح کرد: اعضا خانواده‌های روحانیت باید رفتار و گفتار سنجیده‌ای در جامعه اسلامی داشته باشند.

حجت الاسلام دهنوی با اشاره به اینکه ارتباط سرد مردان با همسران خود می‌تواند ناهنجاری‌های جامعه اسلامی را افزایش دهد مطرح کرد: پدران در زندگی کلی‌نگر اما مادران جزیی‌نگر هستند زیرا باید به صورت ویژه به تربیت فرزندان خانه توجه داشته باشند.

استاد مشاور حوزه ادامه داد: توجه کردن مردان به رفتار همسران خود یکی از جزئیاتی است که در تحکیم بنیان خانواده تاثیر بسیاری دارد.

وی به برخی از ویژگی‌های خانواده موفق اشاره کرد و گفت: 80 درصد مشکلات خانواده‌ها به بستر والدین ارتباط دارد به همین علت باید برای رفع مشکلات این عرصه آگاه‌بخشی لازم در سطح جامعه اسلامی انجام شود.

حجت الاسلام دهنوی با بیان اینکه گلبرگ زندگی چهار در حال آماده‌سازی است ابراز کرد: این کتاب به زودی در اختیار مخاطبان قرار داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از رفتارهای مردان می‌تواند زنان را شکاک کند به همین علت باید در ارتباط‌های اجتماعی خود به ویژه با جنس مخالف به بسیاری از مسائل توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام دهنوی با اشاره به اینکه برخی از گمانه‌زنی‌های اشتباه می‌تواند مسیر خانواده‌ها را به سمت فروپاشی هدایت کند عنوان کرد: راهکارهای درمان بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه در تحقیقات اسلامی مشخص شده است که خانواده‌ها باید به استفاده از این راهکارها در زندگی خود اهتمام داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید در رفتارهای خود به شیوه تفکر فرزندان توجه ویژه داشته باشند اظهار کرد: تربیت فرزندان یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه اسلامی است به همین علت خانواده‌ها باید در رفتار و گفتار خود به انتظارات فرزندان توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام   313/17

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha