چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت الاسلام سعيد فراهانی فرد - پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه

حوزه/ عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه تصریح کرد: بی شک یکی از عوامل تشدید رکود در کشور ، بلاتکلیفی مردم و تولیدکنندگان در شرایط کنونی و ماندن در حالت انتظار پسابرجام است.

حجت الاسلام والمسلمین سعید فراهانی فرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: تداوم این رکود خطرناک است و از سویی باید مراقب باشیم همه چیز را به تحریم‌ها گره نزده و برای رفع مشکلات اقتصادی، برنامه مدون و روشن ارایه دهیم.

وی همچنین با تاکید بر این‌که بحث اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است باید جدی گرفته شود، گفت: اگر اقتصاد مقاومتی به درستی اجرایی شود، حتی با وجود پابرجا بودن تحریم ها شاهد شکوفایی اقتصادی خواهیم بود، هر چند که طبعاً با رفع تحریم ها، وضع بهتر هم می شود.

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه قم خاطرنشان کرد: آنچه از مسئولان انتظار می رود این است که در مقام عمل از تولید ملی حمایت کرده و موانع و گره های فراروی بخش خصوصی را در مسیر فعالیت بهتر اقتصادی و تولید و اشتغال بیشتر مرتفع کند.

وی همچنین در خصوص طرح اعطای وام کالا بیان داشت: اگر این طرح در مسیر تشویق برای خرید کالای ایرانی باشد، خوب است و باید ما ضمن تقویت حمایت ملی ، فرهنگ مصرف کالای وطنی را نهادینه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین فراهانی فرد افزود: البته باید مراقب بود که در اجرای این طرح عده ای با سوء استفاده و فاکتورهای صوری به دنبال منافع خود نباشد، بلکه عملاً منتج به خرید کالای ایرانی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha