پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
طبیعت

حوزه/ استاد مدرسه علمیه بقیه الله الاعظم(عج) نورآباد گفت:طبیعت و استفاده از مواهب طبیعت خداوندی جزء لاینفک زیبایی زندگی بشر محسوب می شود.

حجت الاسلام خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خرم آباد با بیان اینکه اسلام بعنوان مکتبی جامع زیباترین و منطقی ترین تعریف را در مورد طبیعت بکار گرفته است افزود:بهره گیری نیکو از زیبایی های طبیعت بعنوان کرامت برای انسان به شمار می رود لذا بشر باید از طبیعت بعنوان وسیله ای برای خدا شناسی استفاده نموده و آن را موجودی بی روح و بی جان نپندارد.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز با توجه به استفاده فراوان افراد از تفرجگاه های طبیعی در طول سفر باید استفاده معقول و منطقی از این مواهب الهی صورت گیرد تصریح کرد:استفاده نابخردانه و زیان روی به منابع طبیعی از موارد فساد انسان در روی زمین محسوب می شود و باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم انجام گیرد.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه در آموزه های قرآنی و احادیث ما نسبت به استفاده مطلوب از طبیعت سفارش ویژه شده است خاطر نشان کرد:نباید با زیان رسانی به درختان ،منابع آبی و پوشش گیاهی این منابع را تخریب و از بین بریم.

حجت الاسلام خانی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام( ص) اظهار داست :نبی مکرم اسلام نگاه به فضای سبز،آب جاری و روی نیکو را از جمله مواردی برشمرده که موجب روشنی چشم خواهد شد و از همین حدیث به تاثیر طبیعت در آرامش روحی و روانی انسان پی خواهیم برد.

وی با تمسک به حدیثی دیگر از امام صادق(ع) افزود:بنیانگذار مکتب تشییع فرموده اند ؛زندگی بدون هوای تمیز ،آب فراوان و گوارا و همچنین زمین حاصلخیز برای انسان گوارا نیست.

این استاد حوزه در پایان خاطر نشان کرد:باید با فرهنگ سازی رسانه برای حفظ و حراست از منابع طبیعی و جنگلی برای گسترش و احیای فضای سبز تلاش نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha