چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
رای امام خمینی به جمهوری اسلامی

حوزه/ معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان گفت:جمهوری اسلامی سرآغاز حیات و تجدید دوباره ابعاد اسلام در عصر حاضر شد.

حجت الاسلام احمد رضا غلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خرم آباد با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی یک برگ برنده در حکومت دینی و عصر حاضر بود افزود:این  حکومت با هدایت های امام راحل ،شور و خروش مردم انقلابی و سربازان بصیر و آگاه امام زمان(عج) در دفاع از ارزش های والای اسلام شکل گرفت.

وی با بیان اینکه در حاکمیت جمهوری اسلامی عنصر احیای دوباره قوانین دینی در جامعه نهادینه شد تصریح کرد:روز ۱۲ فروردین به دلایل خاص از جمله وجود اسلامیت و جمهوریت توام با هم شکل گرفت و برای همیشه مردم با رای و نظر خود این حکومت و روز را تثبیت نمودند.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به تاکیدات امام راحل مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر گفت:امام خمینی( ره) بارها در خصوص حاکمیت این نظام تاکید نمودند که این نظام و حکومت باید پاسخگوی نیازها و خواسته های دینی و مردمی باشد.

حجت الاسلام غلامی حضور گسترده و دشمن شکن مردم در تمامی صحنه های نظام را برگرفته از احکام اسلام و جمهوریت نظام  خواند و تصریح کرد:در این نوع حکومت با حضور خود جوش مردم در تمامی صحنه ها و اجرای قوانین حکومتی بر مبنای اسلام مردم سالاری دینی به وضوح و وفور دیده می شود.

وی در پایان با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی تمامی مسئولان با خواست و اراده مردم برگزیده می شوند افزود:در نظام جمهوری اسلامی حتی رهبری نیز بصورت غیر مستقیم و با نظارت اعضای منتخب خبرگان رهبری که مردم با انتخاب خود این اعضاء را تعیین می کنند، برگزیده می شود که این خود نشان اسلامیت و جمهوریت نظام را می رساند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha