سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
فریبرز راهدان/ اصفهان

حوزه/کتاب «درآمدی بر جامعه‌شناسی دین در ایران» با محوریت بررسی پژوهشی وضعیت مبلغان روحانی به صورت کوششی مستمر و منظمی در موضوع جامعه‌شناسی تبلیغ دینی در ایران تالیف شده است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، فریبرز راهدان، رئیس  پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ظهرامروز در جمع خبرنگاران  گفت: در تبلیغ دین، مُبلّغ با رفتارها و گرایش‌های مذهبی انسان‌ها مرتبط است و برای شناسایی جامعة مخاطب، به علوم و فنونی چون جامعه‌شناسی نیازمند است.

وی با تصریح به این که کتاب درباره مطالعة جامعه‌شناسی وضعیّت مبلغان روحانی بر اساس پژوهشی در اصفهان است، افزود:  اگر مُبلّغ مذهبی بخواهد به تعبیر امیرالمؤمنین(ع)، «طبیب دوّار» باشد، لازم است نخست، مخاطب خویش، نیازها و نوع رابطه‌های او را بشناسد و سپس پیام جانبخش دین را به او منتقل نماید.

راهدان ادامه داد: این کتاب تلاشی است برای تبیین این مسیر و البته با جامعه‌شناسی تبلیغ که به شیوه‌های اجتماعی مؤثر در تبلیغ کالاها پرداخته و از ابزار رسانه در این زمینه بهره می‌برد، متفاوت است.

وی با اشاره به این که تاکنون کوشش مستمر و منظمی در موضوع جامعه‌شناسی تبلیغ دینی در ایران انجام نشده است، عنوان داشت: شاید بتوان این کتاب را از تلاش‌های آغازین برای پرداختن به این امر مهمّ برشمرد.

رئیس  پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «درآمدی بر جامعه‌شناسی دین در ایران» حاصل پژوهشی است که با هدف غنابخشیدن به اطلاعات و تحلیل‌های موجود دربارة جامعه‌شناسی تبلیغ دین در ایران در محدودة موضوعی تبلیغات مذهبی با تأکید بر فعالیت روحانیون و در محدوده ی مکانی شهر اصفهان اجرا شده است و می‌تواند برای تلاشگران عرصة خطیر تبلیغ دین به کار آید.

 وی در پایان عنوان داشت: این اثر با 360 صفحه در قطع رقعی به قیمت هر جلد  17000  تومان به بازار کتاب عرضه شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha