یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین برنجکار  در مراسم رونمایی از آثار موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث

حوزه/ قائم مقام رییس پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: در واحد آماده سازی کتاب، ۲۰ عنوان کتاب در ۲۸ جلد از پژوهشکده های مختلف منتشر شده و اکنون ۲۸ عنوان کتاب در ۷۰ جلد در دست آماده سازی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین برنجکار در مراسم رونمایی از آثار ترویجی و بین المللی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: در سال گذشته 12 عنوان کتاب در 19 جلد متنشر شده است.

وی افزود: همچنین 4 شماره مجله علوم حدیث با 29 مقاله در سال گذشته منتشر گردید که مهمترین آنها، سیره پیامبر خاتم (ص)در 7 جلد؛ اصول کافی، بوستان بهشتی، زندگی دوزخیان و.. بوده است.

قائم مقام ریس پژوهشگاه قرآن و حدیث اظهارکرد: 22 کتاب در 65 جلد نیز به این مرکز رسیده است که امیدواریم این کتاب های در سال آینده منتشر شود، زیرا این کتب در مراحل ارزیابی،  ویرایش و نهایی است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 12 عنوان طرح در پژوهشکده حدیث در دست بررسی و انجام است؛ از دیگر فعالیت های این مرکز می توان به دانشنامه امام حسین و شهادت نامه امام حسین(ع) و حکمت نامه رضوی اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین برنجکار تصریح کرد: از آثار چاپ شده در پژوهشکده کلام اهل بیت(ع) می توان به چهار عنوان از جمله میراث مکتوب رضوی و روش شناسی استنباط در کلام و دو شماره مجله کلام اهل بیت(ع) اشاره کرد.

وی افزود: کتاب های در دست چاپ این پژوهشکده، 10 عنوان کتاب است؛ کتاب های در دست ارزیابی نیز 12 عنوان کتاب می باشد که هم اینک در گروه علمی این پژوهشکده در دست بررسی است؛ هم اکنون 30 عنوان طرح پژوهشی در این پژوهشکده در دست بررسی است.

قائم مقام موسسه دارالحدیث خاطرنشان کرد: در پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی 2 عنوان کتاب و دو مجله تخصصی روانشناسی اسلامی منتشر شده است و 11 عنوان کتاب نیز آماده ارایه است که از جمله این آثار می توان الگوی اسلامی خویشتن داری، مهارت های زندگی و... اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین برنجکار تصریح کرد: هم اکنون 18 طرح در دست اجرا در این پژوهشکده مشغول بررسی است؛ برگزاری کارگاه ها، نشست ها و کلاس های متعدد از سوی این پژوهشکده، از جمله فعالیت هایی است که در این پژوهشکده انجام شده است.

وی افزود: پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) از دیگر پژوهشکده های فعال این مرکزاست که امسال 6 عنوان کتاب از جمله تفسیر روایی جامع2، تفسیر امامیه در پژوهش های غربی، نیم سالنامه تفسیراهل بیت(ع) را منتشر کرده است.

قائم مقام رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث اظهارکرد: هم اکنون 5 کتاب از جمله مسجد درآیینه قرآن وحدیث و ....در دست اجرا است که این دو کتاب با همکاری سازمان مساجد کشور در دست انتشار است؛ هم اکنون 9 پروژه پژوهی در این پژوهشکده در دست اجرا است.

حجت الاسلام والمسلمین برنجکار تصریح کرد: در واحد آماده سازی کتاب، 20 عنوان کتاب در 28 جلد از پژوهشکده های مختلف منتشر شده است و اکنون 28 عنوان کتاب در 70 جلد در دست آماده سازی است.

وی گفت: در زمینه نشر الکترونیک نیز با همکاری موسسات شاخص در کشور سه عنوان کتاب در عرصه الکتروینکی ارایه و در حال انتشار است که قطعا این روند می تواند در آینده با رشد بیشتری ادامه یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha