پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب

کارشناس مذهبی با بیان اینکه ولایتمداری و امام شناسی دو ویژگی مهم مدافعان حرم است، گفت: دیدگاه و شناخت مدافعان حرم به امام زمان (عج) معطوف به ظهور نیست.

حجت‌الاسلام‌ سید عبدالحمید شهاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به شهادت شهید محسن حججی اظهار داشت: برکت وجودی و بستر تربیتی مدافعان حرم از هیئت، مساجد و محافل انس با اهل‌بیت (ع) آغازشده است.

وی تصریح کرد: بنده برای تعداد کثیری از شهدای مدافع حرم در سطح کشور در مجالس منتسب به آنان منبر رفته ام و وقتی به جستجو و تفحص در سیره و زندگی این شهیدان به دنبال کلیدواژه مشترک شخصیت رفتاری آنان می‌نگریم به یک نقطه مهم در زندگی آنان می‌رسیم.

کارشناس دینی افزود: مدافعان حرم معرفت و شناخت، بصیرت و آگاهی خود نسبت به شخصیت امام زمان (عج) را در رتبه عالی و درجات عالیه قرار دادند و دیدگاه و شناخت مدافعان حرم به امام زمان (عج) معطوف به ظهور نیست.

حجت‌الاسلام‌ شهاب با اشاره به اینکه پشتوانه و نتیجه شناخت نسبت به امام عصر (ع) مسؤولیت پذیری و اطاعت‌پذیری محض توسط شخص می‌شود، خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم در این دو عنصر نهایت تلاش خود در سطح اوج کار نشان دادند و در راستای دفاع از حرم حضرت زینب (س) ضمن احساس مسؤولیت، اطاعت‌پذیری محض از نائب امام زمان (عج) را در خود تقویت کردند.

وی با بیان اینکه هر کس نسبت به امام زمان (عج) معرفت، شناخت، بصیرت و آگاهی پیدا کند در جامعه عزیز می‌شود، افزود: وقتی این خصلت مدافعان حرم اوج پیدا می‌کند و در راستای دفاع از حرم عمه سادات حضرت زینب کبری (س) برمی‌خیزند؛ پس از شهادت آنان وقتی پیکرهای مطهر شهدا به شهرها می‌آید موردعنایت عام و خاص می‌شود.

این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: در هنگام تشییع پیکرهای مطهر شهدای مدافع حرم مشاهده می‌شود که افرادی که حتی در راستای عمل به تکالیف شرعی و اسلامی و رعایت حد و حدودات دینی خیلی مقید نیست اما در این تشییع به‌واسطه عزت شهدای مدافع حرم حضور پیدا می‌کنند و این شهامت، مقاومت، ایستادگی و رشادت‌ها را ستایش می‌کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha