پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
مجتبی فاضل - آمار و بررسی حوزه

حوزه/ مراسم فارغ‌التحصیلی طلاب مرکز تخصصی تربیت مدرس حوزه علمیه قم، عصر امروز با حضور آیت الله اعرافی در مجتمع آموزشی شهید صدوقی قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مراسم فارغ‌التحصیلی طلاب مرکز تخصصی تربیت مدرس حوزه علمیه قم، عصر دوشنبه با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین فاضل، مدیر مرکز تخصصی تربیت مدرس،‌ معاونان، استادان و طلاب این مرکز تخصصی برگزار شد.

مدیر مرکز تخصصی تربیت مدرس حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه کلمه فارغ‌التحصیلی برای چنین جلساتی مناسب نیست، گفت: در یادگیری علم و مخصوصاً علوم دینی هیچ زمانی بازنشستگی وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل، افزود: امروز با توجه به تحولاتی که در ساختار و تشکیلات حوزه علمیه شکل‌ گرفته است، امید داریم گام های مؤثری در تربیت طلاب و فضلای فاضل در این عرصه برداریم.

وی با اشاره به اهداف این مرکز تخصصی، اظهار داشت: «شناخت مبانی علمی تدريس و مهارت‌های آن»، «ارتقای توان انتقال و تفهيم دانش‌های حوزوی بر اساس استانداردهای علمی»، «تأمين استاد جهت تدريس دروس ادبیات عرب، فقه و اصول و علوم عقلی»، «شناخت منابع، متون و آشنايی با تاريخ و ادوار ادبيّات عرب، فقه و اصول و علوم عقلی» و «تقويت توان پاسخ‌گويی به پرسش‌های مرتبط با موضوع تدريس»، از جمله اهداف فعالیت این مرکز تخصصی است.

مسئول امور صیانتی حوزه های علمیه، ادامه داد: «تربيت طلّاب مستعد جهت شركت در سطوح بالاتر»، «شناخت استدلالی و عمیق مسائل فقهی و اصولی و آشنايي با روش‌های استنباط فقهی»، «ايجاد توان تتبّع و تحقيق در زمينه فقه و اصول»، «ايجاد توان استفاده از منابع فقهی و اصولی» از دیگر اهداف و رسالت های این مرکز تخصصی حوزه علمیه است.

حجت الاسلام‌و‌المسلمین فاضل، بیان داشت: امروز، فصل دیگری از تلاش های علمی طلاب این مرکز تخصصی رقم خواهد خورد و این عزیزان بدانند، این مقطع، پایان کار علم آموزی نیست و این راه ادامه دارد.

در این مراسم با حضور آیت الله اعرافی، از ممتازین این مرکز تخصصی تقدیر شد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha