پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
 اریک والبرگ تحلیل گر برجسته و روزنامه نگار کانادایی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین فاضل

حوزه/ اریک والبرگ روزنامه نگار ضد صهیونیستی، با اشاره به آینده صهیونیست در دنیای معاصر گفت: تفکرصهیونیستی تا ابد نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،اریک والبرگ در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین فاضل مسئول مرکزامور صیانتی حوزه‌های علمیه که در مرکز مدیریت حوزه‌علمیه در قم برگزارشد، افزود: بنده علی رغم اینکه مسیحی متولد شدم اما به مرور زمان، عقاید مسیحی خود را مانند بسیاری از افراد دیگر از دست دادم، اما هرگز اعتقاد به خدا را از دست ندادم و همیشه به یک وجود برتر معتقد بودم.

وی تصریح کرد: در دوران جوانی من، ویتنام بزرگترین نماد امپریالیسم بود که آمریکایی‌ها آن را اشغال کرده بودند و من مبارزان ویتنامی را در آن زمان انسان‌های خوبی می‌دانستم که در برابر نظام  امپریالیست آمریکا مبارزه می‌کردند.

تحلیگر برجسته و روزنامه نگار کانادایی ضد صهیونیستی تاکید کرد: برخی عقاید عدالت خواهانه کمونیستی، مرا به سوی اتحاد جماهیر شوروی کشید، چرا که آنها در مسائل مادی اعتقاد به برابری و عدالت داشتند و دراموراقتصادی نیز سودهای فراوانی دریافت نمی‌کردند.

والبرگ  تصریح کرد: بنده معتقد هستم که در مسئله بین فلسطین واسرائیل حق با مردم و ملت فلسطین است و اتحاد جماهیر شوروی نیز همواره از آنها در برابر اسرائیل حمایت می‌کرد و در 20 سال آخر و قبل از فروپاشی خود نیزعقاید ضد دینی را کنار گذاشته بود و از این منظر نیز بسیار با حکومت‌های دینی نزدیکی پیدا کرده بود و سقوط اتحاد جماهیر شوروی از این دیدگاه نیز سخت و تأسف بار بود.

وی عنوان کرد: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی در ایران  بنده در سن جوانی قرار داشته و دیدگاه خاصی در باره انقلاب نداشتم و از فردی که اهل افغانستان بود کم کم در جریان اتفاقات ایران و آرمان خواهی انقلاب اسلامی در مسئله فلسطین و عقاید ضد امپریالیستی قرار گرفتم، چرا که وقتی اتحاد جماهیر شوروی سقوط کرد ایران تنها کشوری بوده که از فلسطین حمایت می‌کرد.

والبرگ ادامه داد: بعد از سقوط اتحاد جماهیر شوروی مردم نواحی شوروی سابق نیز روز به روز فقیرتر شده و وضعیت و معیشت به مراتب بغرنج‌تر شده، با مطالعات جانبی خود متوجه شدم که تا چه اندازه عقاید اسلامی در این زمینه خوب و کارگشا می‌تواند باشد.

تحلیلگر برجسته و روزنامه نگار کانادایی ضد صهیونیستی  خاطرنشان کرد: نخستین آشنایی خود را از اسلام نیز از طریق مردم ازبکستان کسب کردم همچنین در یکی سال‌های بعد از سقوط اتحاد جماهیر شوروی نیز نزدیک به هزار نفرازرهبران اسلام گرای ازبکستان قتل عام و کشته شدند که عقاید سوسیالیستی همراه با آرمان‌های اسلامی داشتند که حادثه‌ای غمبار بود.

وی ابراز کرد: سال گذشته مقاله‌ای در باره نامه‌ای تاریخی امام راحل به گورباچف نوشتم، چرا که این نامه امام خمینی فوق العاده است و این کار حضرت امام بسیار ارزشمند بوده که  می‌توانست سبب ایجاد انگیزه برای رابطه‌ای خوب و سازنده بین ایران و روسیه شود.

والبرگ اضافه کرد: بازدید از لانه جاسوسی در یکی از کنفرانس‌هایی که در سال‌های قبل به ایران آمده بودم مهیا شد که خاطره‌ای بسیار به یاد ماندنی بود، فضای سال‌های نخستین انقلاب درآن حفظ شده، همچنین تسخیر سفارت سابق ایالت متحده  بدون خشونت  انجام شده که از برجستگی‌های مهم تسخیر لانه جاسوسی توسط مردم ایران بوده است.

تحلیلگر برجسته و روزنامه نگار کانادایی ضد صهیونیستی  ادامه داد: با وجود اینکه ایران تنها کشور ضد امپریالیسم دنیاست، اما متاسفانه شناخت درستی از ایران در بعضی از کشورهای دنیا وجود ندارد اما بسیاری از مردم غرب اعتقاد دارند که سینمای ایران بهترین سینمای دنیا با توجه به شرایط خاص موجود در آن است.

وی افزود: مولوی محبوب‌ترین شاعر جهان شرق در ایالت متحده بوده و اشعار این شاعر را در همه جای آمریکا می‌توان پیدا کرد و چون ایران کشوری صلح طلب است مردم آمریکا نیز از در درون دوست ایران هستند.

والبرگ عنوان کرد: آمریکا هیچ راهی برای حمله به ایران ندارد و حرف‌های ترامپ هم سخنانی پوچی بوده که به خاطر شیطنت‌های سعودی‌های انجام می‌شود و اتحادیه اروپا نیز در برابرآن است.

وی با اشاره به آینده صهیونیست در دنیای معاصر گفت: تفکر صهیونیستی تا ابد نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha