یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
سیداحمد حسینی خراسانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین یکی از پیش نیازهای مهم تحقق عدالت در کشور را مطالبه گری جدی از مسئولان دانست.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره نامگذاری سال ۹۷ به حمایت از کالای ایرانی، اجرای عدالت اجتماعی در جامعه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: حقیقتاً ما به سهم خود باید از مقام معظم رهبری تشکر ویژه داشته باشیم که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ، باب و فصل جدیدی را گشوده و با طرح مساله عدالت خواهی نشان دادند که انقلاب و نظام اسلامی در پیگیری مسایل مهم و انتظارات مردم کاملاً جدی و مصمم است.

وی افزود: کشور ما با وجود همه پیشرفت های چشم گیری که در عرصه های گوناگون داشته، اما به هر حال باید قبول کنیم که در حوزه عدالت اجتماعی به خصوص دچار کم کاری و عقب ماندگی هستیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در واقع به جای این که رهبر فرزانه انقلاب به خاطر این کم کاری و عقب ماندگی ها بخواهند عذرخواهی کنند باید مسئولان و دولتمردانی که کم کاری کرده اند این کار را انجام دهند.

وی در ادامه در ارزیابی خویش از سالی که به نام "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" سپری شد، گفت آن طور که باید و شاید ما در زمینه تحقق شعار سال در عرصه های گوناگون موفق نبوده ایم و آن اتفاق مورد نظر در این باره رخ نداد.

این استاد حوزه بیان داشت: البته عوامل و دلایلی زیادی در این خصوص دارد که یکی از آن ها این است که مسئولان و متولیان امر باید سیاست حکیمانه نظام را در حوزه اقتصاد پیش می بُردند و حال آن که متاسفانه گاهی اوقات به جای پرداختن به این مسایل مهم ، وقت و فرصت و امکانات خود را به برخی بحث های جانبی و حاشیه ای گذاشتند.

وی گفت: اگر ما می خواهیم که عدالت در کشور محقق شده و اقتصاد مقاومتی با حمایت از کالای ایرانی به ثمر بنشیند این مساله از سویی نیازمند جدیت و اهتمام و روحیه جهادی مسئولان و دولتمردان است و از سوی دیگر باید حوزه ، افکار عمومی و رسانه ها نیز از مسئولان مطالبه گری لازم را داشته باشند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha