جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
تفاهم نامه

حوزه/ تفاهم همکاری سه جانبه فی مابین اداره كل اوقاف و امور خیریه، شورای هیئات مذهبی و اداره کل تبليغات اسلامی استان امضا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، امروز طی مراسمی تفاهم نامه همکاری سه جانبه فی مابین اداره كل اوقاف و امور خیریه، شورای هیئات مذهبی و اداره کل تبليغات اسلامی استان، با هدف بستر سازی مناسب جهت ارتقاء زیر ساخت‌های دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی امضا شد.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت در این جلسه با اشاره به آثار و برکات وقف اظهار داشت: برای تبلیغ و ترویج وقف‌های جدید نیاز به بسیج عمومی داریم و همه مسئولان، خیرین، علما و روحانیت، صنوف مختلف باید در این حوزه وارد شوند تا فرهنگ وقف را احیا کنیم که البته پتانسیل بسیار خوبی در حوزه هیئت‌های مذهبی در این راستا وجود دارد که می‌شود به نحو مطلوب از آن بهره‌مند شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی با بیان اینکه اکثر موقوفات استان با نیت تعزیه‌خوانی و عزاداری اباعبدالحسین (ع) و ائمه معصومین (ع) ثبت شده‌اند، افزود: با برنامه‌ریزی و هماهنگی می‌توان در راستای اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش در قالب برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از ظرفیت موقوفات مرتبط درجهت حمایت از هیئات مذهبی، تعامل و همکاری در برگزاری مراسمات و نیز حمایت از جامعه مداحان بیش از پیش بهره جست .

وی با اشاره به وجود پر خیر و برکت امامزادگان و بقاع متبرکه استان درر استای حمایت از جامعه مداحان و ایجاد انگیزه، میزبانی از دوره های آموزشی زیارتی در این اماکن مقدس را پیشنهاد داد .

 حجت‌الاسلام محمد داداش زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه هیئات مذهبی در استان گفت: اخیرا اقدامات موثری در راستای برنامه‌ریزی و ساماندهی هیئات مذهبی استان به عمل آمده است که البته نیاز به همکاری و تعامل و حمایت دستگاه های ذیربط داریم.

وی همچنین با بیان پاره‌ای مشکلات و کمبودها در این حوزه، وقف را بعنوان یکی از مولفه‌های اعتقادی ،مذهبی و مردمی برشمرد و افزود: می‌توان با تعامل همکاری و بهره‌مندی از این سنت حسنه در جهت حمایت و رفع برخی از این کمبودها بهره‌مند شد .

لازم به ذکر است که اهداف این تفاهم نامه سه جانبه، توسعه کاربردی مفاهیم دینی، مذهبی ،فرهنگی واجتماعی ، تقویت هویت دینی و فرهنگی در نسل جوان، استفاده از ظرفیت‌های متقابل در راستای پیشبرد اهداف سازمانی ، بستر سازی مناسب جهت ارتقاء زیر ساختهای دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی ، تعامل و همکاری در زمینه ایجاد اتحاد و انسجام جامعه مذهبی و ساماندهی این اتحاد عنوان شده است .

همچنین، مشارکت در برگزاری مرسمات ملی مذهبی ، مشارکت در غنا بخشی و ترویج فعالیت‌های قرآنی، استفاده از امکانات و ظرفیت‌های متقابل جهت پیشبرد اهداف هر دستگاه ، حمایت از رشد و توسعه محتوایی هیئات مذهبی و تلاش در فعال‌سازی هر چه بیشتر امام زاده‌ها و بقاع متبرکه، به عنوان زمینه‌های همکاری امضاء کنندگان این تفاهم نامه ذکر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha