شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
حجت الاسلام ملک مکان

حوزه/ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس، نماز جمعه را تریبونی مردمی دانست و گفت: ائمه جمعه از جنس مردم و با مردم هستند و در تریبون نماز جمعه علاوه بر تبیین دستاوردهای نظام، حرف‌های مردم را به مسئولان منتقل می‌کنند.

به خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام حسین ملک مکان پیش از ظهر امروز در نشست خبری ارائه برنامه‌های هفته نماز جمعه، با اشاره به اینکه هفته نخست مردادماه به نام هفته نماز جمعه و روز پنجم مرداد هم روز نماز جمعه نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: سال 58 نخستین نماز جمعه تهران با حکم امام(ره) و به امامت آیت‌الله طالقانی اقامه شد.

وی از تشکیل ستادی در کشور و به تبع آن در استان‌ها به مناسبت هفته نماز جمعه خبر داد و افزود: ریاست این ستاد در استان‌ها به عهده نماینده ولی‌فقیه در آن استان است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس بابیان اینکه جلسه‌های شورای فرهنگ عمومی با موضوع چهلمین سالروز نماز جمعه برگزارشده است، تصریح کرد: هدف اصلی در برگزاری برنامه‌ها معرفی نماز جمعه و کارکردهای آن است.

وی، نماز جمعه را تریبونی مردمی دانست و عنوان کرد: ائمه جمعه از جنس مردم و با مردم هستند، ائمه جمعه نیز در این تریبون علاوه بر دستاوردهای نظام حرف‌های مردم را برای مسئولان بازگو می‌کنند.

حجت‌الاسلام ملک مکان به معرفی کارکردهای نماز جمعه در بین مردم اشاره کرد و بیان داشت: درصدد هستیم تا آسیب‌هایی که نماز جمعه با آن مواجه است را پس از بررسی برطرف کنیم.

 وی با اشاره به برنامه‌های هفته نماز جمعه ابراز کرد: برپایی نمایشگاه‌های مختلف ویژه این هفته، برپایی میزهای خدمت در کنار نماز جمعه، تجلیل از اعضای ستادهای مردمی نماز جمعه و حضور ائمه جمعه در بین اقشار مختلف مردم را ازجمله بخشی از برنامه‌های هفته نماز جمعه دانست.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس بابیان اینکه فارس دارای 2 امام‌جمعه شهید بوده که نخستین آن شهید دستغیب و دومین شهید نماز جمعه شهید خرسند است، تصریح کرد: دیدار با خانواده‌های این دو شهید بزرگوار از دیگر برنامه‌های ما در هفته نماز جمعه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه نباید ائمه جمعه به دعواهای سیاسی و حزبی وارد شوند، ائمه جمعه باید صرفاً اهداف نظام را تبیین کنند و در زمان انتخابات بی‌طرف باشند همچنان که تاکنون نیز این‌گونه بوده است، افزود: حجت‌الاسلام‌والمسلمین دژکام با رویکردی مردمی و متواضع توانسته نظر همه اقشار را به خود جلب کنند.

حجت‌الاسلام ملک مکان در پایان با تأکید بر اینکه در استان 76 نماز جمعه برپا می‌شود، بیان کرد: شیراز بعد از تهران دومین شهری بوده که نماز جمعه در آن اقامه‌شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha