شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
کد خبر: 876036
۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار با اشاره به اینکه پژوهش شاه کلید ورود به دنیای علم است، گفت: پیشرفت و توسعه علمی و اقتصاد کشور نیازمند حرکت علمی بر پایه پژوهش است.

حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ضمن تبریک آغاز هفته پژوهش اظهار داشت: پژوهش زیربنای تمام علوم بشری است و این مهم نقش کلیدی و حیاتی در زندگی انسان داشته و دارد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار در ادامه به اهمیت مسئله پژوهش از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام خامنه ای درباره پژوهش می فرمایند که «علم و تحقیق کلید قطعی پیشرفت کشور است». این کلام معظم له نشان می دهد که اقتدار و توسعه کشور در همه عرصه ها معلول تحقیق و پژوهش به معنای واقعی است.

حجت الاسلام معصوم خانی اظهار کرد: امام خامنه ای تحقیق علمی را فقط به معنای فراگیری و تقلید نمی دانند و پژوهش را متضاد با تقلید معنا فرموده اند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه پژوهش شاه کلید ورود به دنیای علم است، بیان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب می فرمایند، باید گفت که پیشرفت و توسعه علمی و اقتصاد کشور نیازمند حرکت علمی در کنار پژوهش می باشد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: از دیدگاه رهبری تولید علم و تحقیقات، حیات آینده کشور است، لذا باید پایه های علمی کشور قوی تر و مستحکم تر از قبل شوند و با اتکا به نیروهای زبده و نخبگان بومی زمینه این مهم را فراهم آوریم.

حجت الاسلام معصوم خانی بیان کرد: امام خامنه ای در یکی از سخنرانی های خویش درباره جایگاه پژوهش می فرمایند«برای خدمت رسانی بهتر به مردم، کارهای دقیق پژوهشی لازم است». این کلام معظم له بدان معناست که خدمت رسانی بهتر به جامعه و مردم تنها با علم منوط به پژوهش امکان پذیر می باشد.

وی عنوان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب باید عنصر تحقیق و پژوهش در همه جا به صورت یک اصل در مجموعه کارها مورد توجه قرار گیرد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار با اشاره به اینکه امروز رقابت علمی در دنیا حرف نخست را می زند، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت علم در عصر کنونی می فرمایند که اگر ژرف یابی و پژوهش نباشد، نتیجه اش یک جا ایستادن، در جا زدن و با دنیای پیرامون خود به تدریج بیگانه تر شدن است، لذا کسانی که در حوزه تحقیق و پژوهش فعالیت می کنند باید قدر لحظه ها را بدانند تا از کاروان علم جا نمانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha