چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت الاسلام جعفر طباطبایی

حوزه/ حجت الاسلام طباطبایی گفت: قبل از انقلاب نظام سلطه هر آنچه می‌خواست در داخل ایران انجام می‌داد و حتی در عرض ۲۴ ساعت دولتی را تغییر می‌داد اما امروز برای مقابله با جمهوری اسلامی مجبور می‌شود از ۵۰ کشور دنیا برای ائتلاف یاری بخواهد که حتی متحدانشان هم در این کار تردید دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام جعفر طباطبایی، امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه آزاد سلماس یرگزار شد، اظهار داشت: شهید مفتح نماد وحدت بین حوزه و دانشگاه بود و امروز که بدخواهان نظام به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند وحدت این دو نهاد علمی آن را خنثی خواهد کرد.

وی ادامه داد: برخی‌ها با تفکر این‌که سنت و مدرنیته امکان وحدت ندارند، اتحاد حوزه و دانشگاه را ناممکن می‌دانستند و عده‌ای برای مقابله با اتحاد بین این دو مرکز علمی، حوزه را نماد تحجر و دانشگاه را نماد بی‌بند و باری تعریف می‌کردند، اما امام امت با تیزهوشی توطئه‌ها را فهمید و روز شهادت شهید مفتح را روز وحدت این دو نهاد علمی نام‌گذاری کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: قبل از انقلاب اسلامی دو تفکر سوسیالیستی با وعده تحقق عدالت اجتماعی و تفکر لیبرالیستی با وعده آزادی اجتماعی بر جهان حاکم بودند و نظریه‌پردازان معتقد بودند که هر حکومت و نظامی اگر بخواهد به حیات خود ادامه دهد باید وابسته به یکی از این دو تفکر باشد، و انقلاب اسلامی با ظهور خود تمام معادلات و انحصارات جهانی را به هم زد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در طول چند سال توانست گفتمان سومی را به عنوان استقلال و مقاومت در دنیا مطرح کند و تفکر سوسالیستی و لیبرالیستی را به چالش کشید و امروز دشمنان اسلامی برای مقابله با جهانی شدن تفکر انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

حجت الاسلام طباطبایی تصریح کرد: انقلاب اسلامی تفکر کمونیستی را به زباله‌دان تاریخ فرستاد و امروز نماد استقلال و الگوی دیگر کشورها شده است.

وی بیان داشت: حوزه و دانشگاه با شناخت مسائل پیرامون خود و تحلیل مشترک از آن باید جامعه را به سمت همگرایی سوق دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: امروز انقلاب اسلامی تبدیل به کابوسی برای نظام‌های استعماری در دنیا شده است و با هدف قرار دادن نظام سلطه خیمه‌های آن‌ها را یکی پس از دیگری در دنیا خراب می‌کند.

وی عنوان داشت: امروز دوست، دشمن، درد و اهداف حوزه و دانشگاه مشترک است و این دو نهاد علمی به مثابه دو بال برای انقلاب اسلامی هستند و باید با اتحاد قلم‌هایی که به دنبال ایجاد شقاق بین حوزه و دانشگاه هستند، را شکست.

حجت الاسلام طباطبایی گفت: قبل از انقلاب نظام سلطه هر آنچه می‌خواست در داخل ایران انجام می‌داد و حتی در عرض ۲۴ ساعت دولتی را تغییر می‌داد اما امروز برای مقابله با جمهوری اسلامی مجبور می‌شود از ۵۰ کشور دنیا برای ائتلاف یاری بخواهد که حتی متحدانشان هم در این کار تردید دارند.

وی در پایان بیان داشت: امروز دشمن نه در جنگ سخت و نه در جنگ نرم قدرت مقابله با ملت ایران را ندارد و امروز تفکر انقلاب اسلامی تبدیل به گفتمان رایج دنیا شده است.


انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha