دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
کرونا

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب تصریح کرد: هدف اصلی رسانه های معاند و ضدانقلاب از موج کرونا هراسی در شرایط کنونی، ایجاد تردید و نااُمیدی در بین آحاد جامعه ماست.

حفیظه مهدیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت آموزش های مبتنی بر سواد رسانه ای به خصوص در شرایط غیرطبیعی مثل وضعیت این روزهای کشور پس از شیوع ویروس کرونا ابراز داشت: امسال به خصوص ما در مواجهه با بلایای طبیعی و مشکلات دیگر قرار داشتیم و این در حالی است که رسانه های غربی و آمریکایی چه در بحث سیل و زلزله و این بیماری اخیر و چه اعتراضات و تجمعات مردمی همواره به دنبال ناامید کردن مردم و فاصله انداختن بین نظام و مردم بوده اند و هدف آن ها این است که روح نخوت و نااُمیدی و تردید بین مردم ما حاکم شود.

وی افزود: در همین روزها شاهد هستیم که رسانه های معاند همچون بی بی سی فارسی و صدای آمریکا با غرض ورزی خاصی مسئولان کشورمان را متهم به پنهان کاری نسبت به انتشار آمار واقعی مبتلایان و کشته شدگان ویروس کرونا می کنند و حال آن که خود مسئولان سازمان بهداشت جهانی به تازگی از شفافیت و صداقت مسئولان ایرانی در این باره تشکر کرده اند.

کارشناس و تحلیلگر مسایل رسانه ای همچنین گفت: دشمنان در واقع از هر حربه ای برای ضربه زدن به کشور ما استفاده می کنند و در شرایط فعلی نیز به بهانه نگرانی مردم از وضعیت سلامت و بهداشت و درمان، با کروناهراسی می خواهند یک جنگ روانی جدیدی ایجاد کنند و تاکید ما بر حفظ هوشیاری و بصیرت و سواد رسانه ای در واقع راه مقابله در این نبرد است.

وی اضافه کرد: البته با پیگیری های ارزشمند پلیس فتا و نظارت ها در فضای مجازی برخی از عوامل اصلی انتشار شایعات کرونایی در فضای مجازی شناسایی و دستگیری شده اند اما راهکار مهم همانا تقویت سواد رسانه ای در جامعه است که اگر این مهم صورت گیرد، دشمنان ملت ایران قطعاً راه به جایی نمی برند.

مهدیان همچنین با اشاره به این که به تعبیر بسیاری از کارشناسان وحشت و هراس از کرونا از خود این ویروس خطرناک تر است، گفت: از سویی این که دشمنان اصلی ملت ایران یعنی مسئولان کاخ سفید و از جمله وزیرخارجه آمریکا به این قضیه ورود می کنند و به ظاهر برای مردم ما ابراز نگرانی می کنند، نشان می دهد که آن ها به هیچ وجه خواستار امنیت و آرامش جامعه ایرانی نبوده و نیستند، کما این که یکی از اندیشکده های آمریکایی چندی پیش با کمال گستاخی و بی شرمی از این که بخشی از مردم ایران دچار ویروس کرونا شده اند، ابراز خرسندی کرده است.

وی افزود: همچنین آن ها بدون کوچکترین توجهی به بسیاری از اتفاقات خوب و امیدوارکننده بین جامعه ایرانی تنها به بزرگ نمایی و دروغ گویی نسبت به تحولات تلخ می پردازند و البته از دشمن چیزی جز دشمنی انتظار و متصور نیست، اما از برخی رسانه های داخلی انتظار می رود که ناخواسته در دام دشمنان نیفتاده و در عین واقع گرایی به جامعه امید بدهند.

وی بیان داشت: چند وقت پیش کلیپی در کشور ژاپن منتشر شد که در آن چند نفر در حال دعوا بر سر تصاحب ماسک هستند و اگر همین کلیپ در ایران بود، می دیدیم که برخی سلبریتی ها چه هجمه ای راه می انداختند.

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که ما باید به اخبار خوب و امیدوارکننده ضریب رسانه ای بدهیم و در عین امید دادن به مردم بکوشیم که سواد رسانه ای آن ها نیز افزایش یابد.

وی گفت: خود مردم و نسل جوان نیز باید بدانند و آگاه باشند که از چه رسانه ای تغذیه می کنند، چه آن که تجربه نشان داده شبکه های ضدانقلاب مثل من وتو، بی بی سی و ایران اینترنشنال که در نبود آمد نیوز در حال جنگ روانی و رسانه ای علیه جامعه ما هستند، به هیچ وجه دلسوز جامعه و مردم ما نبوده و نیستند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha