پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 890527
۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
روابط عمومی شاه چراغ

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) در نامه ای به وزیر بهداشت، از تعطیلی حرم مطهر تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، در پی شیوع بیماری کرونا و اهمیت حفظ سلامت مردم و درخواست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اهمیت تعطیلی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(علیه‌السلام) در این شرایط، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت این بارگاه منور طی نامه‌ای به دکتر سعید نمکی، ریاست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد که حرم مطهر تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

بیشتر بخوانید:

تشکر وزیر بهداشت از تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع)+ اصل نامه


 متن نامه تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) به این شرح است:‌

به نام خدا

جناب آقای دکتر سعید نمکی(دام عزّه)
 وزیر محترم و ریاست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا

با تقدیم سلام و تحیات مرقومه شریفه واصل و موجب امتنان گردید.
 اینجانب از همان اوائل پدیده ویروس کرونا اعلام کردم که تمامی کارکنان و خدّام گرامی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) موظّفند با تمام توان و به کارگیری جمیع امکانات جهت پیشگیری از شیوع این بیماری و عدم ابتلای زائرین و مجاورین عزیز به آن تلاش نمایند هرچند محدودیت‌هایی هم ایجاد گردد.

اکنون با نزدیک شدن ایام نوروز به ویژه هنگام تحویل سال و خطر جدّی حاصل از تراکم جمعیت، طبق مصوّبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، تعطیلی موقّت حرم مطهر یک ضرورت است و لذا از عموم ارادتمندان و دوستداران خاندان نبوّت تقاضامندم از خانه‌های محل سکونت خود به دعا و توسّل بپردازند و مطمئن باشند که قادر متعال به شفاعت آن بزرگواران در این شرایط خاص ادعیه خالصانه ایشان را که توأم با دل‌های شکسته و اشک‌های ریزان است حتی بهتر از وضعیت عادی پذیرا خواهد بود و ان‌شاءاللّه به زودی این بلا از بلاد اسلامی بلکه جوامع بشری ریشه‌کن خواهد شد.

 لازم می‌دانم از مساعی جهادی و ایثارگرانه جنابعالی و عموم همکاران و به ویژه پزشکان و پرستاران و دیگر عوامل اورژانس و بیمارستانی تشکر و قدردانی نمایم و از خداوند منّان عافیت کامل بیماران و رحمت و غفران درگذشتگان و صبر و اجر بازماندگان آنان را مسئلت دارم.

شیراز- سید علی اصغر دستغیب
 تولیت آستان احمدبن موسی شاهچراغ(علیه‌السلام)

تقدیر دکتر نمکی از اقدام آیت الله دستغیب

گفتنی است، دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت هم با ارسال نامه ای از اقدام آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) در تعطیلی حرم مطهر به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تشکر و قدردانی کرد.

باسمه تعالی
حضرت آیت الله دستغیب
تولیت محترم حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)
با سلام و احترام
مرقومه حکیمانه و محبت آمیز حضرتعالی واصل شد. از فضل عنایت آن حکیم فرزانه، روحانی معزز، دلسوز و آگاه به مسائل و مصالح کشور، بسیار سپاسگزارم.
از خداوند بزرگ برای آن عزیز ارجمند، طول عمر با عزت آرزومندم.

دکتر سعید نمکی
وزیر و رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha