پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
مکتب امام جعفر صادق (ع) ارومیه

حوزه/ در ایام کرونا هیئت مکتب امام جعفر صادق (ع) ارومیه تعطیل نبوده و ضدعفونی معابر عمومی، کمک به زلزله‌زدگان قطور، تسویه اجاره‌های مستأجران آسیب‌دیده از کرونا، توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان و برگزاری جلسات مجازی هیئت از مهم‌ترین فعالیت‌های این هیئت مذهبی است.

غلام آقاپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه به تشریح فعالیت‌های هیئت مکتب امام جعفر صادق (ع) ارومیه پرداخت و اظهار داشت: هیئت مکتب امام جعفر صادق (ع) از هیئات فعال و ریشه‌دار شهر ارومیه است که همیشه در مناسبت‌های مختلف، مراسمات خود را با استفاده از مادحین، شعراء و علما برگزار کرده است.

وی به فعالیت‌های مکتب امام جعفر صادق ( ع) ارومیه در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: با شیوع ویروس کرونا، در ظاهر هیئت تعطیل شد، اما فعالیت‌ها ادامه پیدا کرد و اعضای هیئت وارد عرصه شدند و معابرعمومی، اماکن مذهبی و محلات شهر را ضدعفونی کردند و این امر مستمر ادامه یافت.

مسئول هیئت مکتب امام جعفر صادق (ع) ارومیه ادامه داد: در اعیاد و مناسبت‌های مختلف برنامه‌های این هیئت با حضور شعراء و مادحین مشهور کشوری و استانی برگزار می‌شود، اما امسال به دلیل شیوع کرونا برگزاری این جلسات به صورت مجازی با حضور شعرای مطرح و مداح‌های استانی و کشوری برگزار می‌شود و در روز نیمه شعبان هم در محوطه برج یاس ارومیه مراسم ولادت امام زمان (عج)  با رعایت همه موارد بهداشتی برگزار شد که در نوع خود جدید بود و ساکنین این مجتمع استقبال خوبی از این طرح کردند و با این کار توانستیم در روز ولادت امام عصر (عج) دل دوست‌داران حضرت را شاد کنیم.

وی اظهار کرد: اعضای هئیت با حضور در بیمارستان آیت الله طالقانی ارومیه و نصب بنر از خدمات مدافعین سلامت نیز تجلیل کردند.

آقاپور به برنامه‌های ماه مبارک رمضان هیئت مکتب امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و بیان داشت: سال گذشته سفره‌های افطاری های ساده پهن می‌شد، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این امر امکان پذیر نیست و کمک‌های مردمی را در قالب تهیه و توزیع بسته‌های غذایی، بین نیازمندان ساماندهی می‌کنیم که تاکنون سه مرحله آن اجرا شده و در هر مرحله ۵۰ بسته غذایی به ارزش هر بسته ۲۲۵ هزار تومان بین افراد آسیپ‌پذیر توزیع شده و تا آخر ماه مبارک رمضان این کار ادامه خواهد داشت.

وی افزود: جبران خسارات بخشی از افرادی که در اثر کرونا کسب و کار آن‌ها تعطیل شده و توان پرداخت اجاره را ندارند از جمله اقدامات هیئت مکتب امام جعفر صادق (ع) در ایام شیوع ویروس کرونا بوده است.

مسئول هیئت مکتب امام جعفر صادق (ع) به کمک‌رسانی این هیئت به زلزله‌زدگان قطور نیز اشاره کرد و گفت: با کمک اعضای هیئات مذهبی و خیرین در چندین نوبت کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان قطور ارسال شده است و در مورد آخر هم سه حمام سیار برای آن‌ها تهیه و تحویل داده شد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha