دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ملکی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: علمای گذشته در کنار فقه و اصول، کتابهای دیگر را با نظارت اساتید مورد مطالعه قرار می دادند، این مسئله می تواند الگوی خوبی برای طلاب و اساتید این دوره هم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب سیر مطالعاتی اخلاق اسلامی که در  مرکز مدیریت حوزه های علمیه و به همت معاونت تهذیب حوزه های علمیه برگزار شد،با بیان اینکه در گذشته سیر مطالعات تاریخ و عقائد در معاونت تهذیب تولید شده بود به طوری که حتی مورد توجه و استقبال بعضی از اساتید حوزه و دانشگاه هم قرار گرفته، گفت: اخیرا هم بنا شد این کتابها به زبانهای  بین المللی هم ترجمه شود. این نشان از استقبال بسیار خوب فرهیختگان حوزه است.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استانها،‌افزود: اما برای تولید سیرمطالعاتی اخلاق اسلامی ۲ سال وقت صرف شد و اساتید زیادی در این عرصه فعالیت کردند.

وی بیان داشت: علمای گذشته در کنار فقه و اصول کتابهای دیگر را با نظارت اساتید مورد مطالعه قرار می دادند، این مسئله می تواند الگوی خوبی برای طلاب و اساتید این دوره هم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان این که مسئله احکام و عقائد مقدمه برای رسیدن به اخلاق است،  اظهار داشت: باید تلاش کرد اخلاق جزو مباحث اصلی حوزویان و طلاب باشد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha