سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
اطلاعیه

حوزه/مدرسه هدایت اطلاعیه ای درباره مرحله جدید گفتگوهای ملی الگوی پیشرفت اسلامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مدرسه هدایت اطلاعیه ای درباره مرحله جدید گفتگوهای ملی الگوی پیشرفت اسلامی صادر کرد که به این شرح است:

   بسم الله الرحمن الرحیم

احتراما به اطلاع علاقه مندان به گفتگوهای فقهی الگوی پیشرفت می رساند؛ که مرحله جدید گفتگوهای ملی برای اصلاح نظام برنامه ریزی کشور برای تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حل مشکلات مردم آغاز شده است.

پندار پژوهشگران مدرسه هدایت بر این است که ریشه مشکلات فراوان کشور مانند گسترش فاصله طبقاتی، گسترش بیماری های جسمی و روحی افراد، افزایش سن ازدواج و کاهش رشد جمعیت، گسترش ربای بانکی و کاهش ارزش پول ملی، تولید غذای تراریخته و ناسالم در کشور، آموزش غیر دقیق و ناکافی، ساخت خوابگاه(آپارتمان) به جای ساخت خانه و در یک جمله گسترش آسیب های اجتماعی، تقلید سازمان برنامه و بودجه و دستگاه تصمیم سازی کشور از اسناد بین المللی و نظریات توسعه غربی است.

مسئله تقلید از اسناد بین المللی و نظریات معیوب توسعه از اول انقلاب اسلامی تشدید گردید و در دوران دولت تدبیر و امید با اجرای بخش های ۱۷ گانه سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ به اوج خود رسیده است.

برای مواجهه منطقی و موثر با انحرافات فکری اسناد بین المللی در همه حوزه ها، بهترین راه حل تبیین الگوی پیشرفت اسلامی است. نقد تعاریف حاکم بر اسناد بین المللی و مطالبه عدم توجه به این نظریات معیوب در اداره کشور، امری لازم است؛ که با تبیین الگوهای جایگزین اسلامی در همه بخش های حیات تکمیل خواهد شد.

مدرسه علمیه هدایت با طراحی ۶ پرسش بنیادین گفتگوهای آتی الگوی پیشرفت اسلامی را مدیریت خواهد نمود و زمینه تبیین و تفاهم ۱۰۰ نظریه فقهی برای اداره جامعه را ایجاد خواهد نمود. بعون الله تبارک و تعالی

می ده که سر به گوش من آورد چنگ و گفت
خوش بگذران و بشنو از این پیر منحنی
علی کشوری- مدیر مدرسه علمیه هدایت - یکشنبه
دوم صفرالمظفر ۱۴۴۲- سی ام شهریور ۱۳۹۹ - قم مبارک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Rezvanzahrasalehi IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    0 0
    سلام ان شاالله به نهایت خیرو رشد برسه برنامه هایی که داریدبراش تلاش میکنید.آدرس ویاآیدی کانال وحساب مجازی از این گروه فقهی که آقای کشوری مسول هستندمیفرمایید؟برای ارتباط باگروه وطرح سوال وشرکت درمباحث امکان عضویت چطورهست؟