پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
سلیمانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان با انتقاد از وضع عفاف و حجاب، تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر غریب بماند، باید منتظر روزهای تلخ تر بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، امروز در دیدار مدیر حوزه علمیه کاشان و  شورای امربه معروف و نهی از منکر بانوان کاشان، در حسینیه علی اکبر (ع) این شهر، اظهار داشت: ارزشمندی هر انسانی به عزم ، درک و اراده اش بستگی دارد.

وی، با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام قبل از مطالبه گری، ظرفیت وجودی خود و خانواده اش را سنجید گفت: با الگو برداری از پیامبراکرم (ص) قبل از اینکه بخواهیم در حوزه حجاب و عفاف مطالبه گری کنیم باید ظرفیت خودمان را روی هم انباشته کنیم و ببینیم از ما چه کاری برمی آید

امام جمعه کاشان افزود: اگر می خواهیم حجاب و عفاف را در جامعه نهادینه کنیم باید اول دختر خودمان را با حجاب و چادری کنیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: خیلی از خانم ها را در سطح جامعه  با حجاب کامل می بینیم، ولی  دختر مانتویی بدون حجاب همراهش است و یا وقتی فرزند یک خانواده متدین وارد دانشگاه می شود، آرام آرام وضع حجاب او کاهش می یابد.

آیت الله سلیمانی با تاکید بر توسعه فرهنگ حجاب و عفاف  در سطح جامعه، گفت: همانطور که دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه به خاطر ویروس کرونا کنترل می شوند، حجاب و عفاف آنها هم کنترل شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه موضوع حجاب و عفاف نیازمند عزم همگانی است، ابراز داشت: وقتی بنا باشد امر به معروف غریب بماند قطعا باید منتظر روزهای تلخ تر باشیم.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسامین فرجی،  مدیر حوزه علمیه کاشان با اشاره به وظایف آموزش و پرورش در جذب مبلغان دینی گفت: بر اساس تفاهم نامه آموزش و پرورش با حوزه علمیه، مبلغان دینی در هرجا نیاز باشد حضور  پیدا می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha