جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / تجلیل از آیت الله حسینی بوشهری در اختتامیه بیست و دومین دوره جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی

حوزه/ رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه با بیان این که حضرت ابوطالب برای دفاع از دین و پیامبر(ص) با خدا معامله کرد، افزود: حمایت های ابوطالب جایگاه ویژه ای در تاریخ اسلام دارد، چرا که ایشان دوست پیامبر اسلام و در عین حال کفیل او بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در همایش بین المللی حضرت ابوطالب حامی پیامبر(ص) که در سالن قدس مجتمع عالی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد گفت: یکی از بحث هایی که در مورد موفقیت پیامبر اسلام(ص) مطرح است، این می باشد  که چه عواملی باعث شد پیامبر(ص) در جامعه آن روز موفق شود و پیام جهانی اش را به مردم جهان ابلاغ کند و دین جان بگیرد و اسلام رشد پیدا کند؟.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه با بیان این که حضرت ابوطالب برای دفاع از دین و پیامبر(ص) با خدا معامله کرد، افزود: مسئله حمایت های ابوطالب جایگاه ویژه ای در تاریخ اسلام دارد، چرا که ایشان دوست پیامبر اسلام و در عین حال کفیل  او بود و در همان زمان فاطمه بنت اسد مادری ایشان را به عهده می گیرد وقتی فاطمه از دنیا می رود، با دستان خود ایشان  را کفن می کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری  نقش گسترده حضرت ابوطالب(ع) در شکل گیری و عظمت دین اسلام را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: این نقش گسترده بخاطر کج فکری‌ها، کینه توزی‌ها و بغض‌ها در تاریخ مغفول باقی مانده بود.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین  درادامه با اشاره به اینکه حضرت ابوطالب(ع) حامی و مدافع حقیقی پیامبر اکرم(ص) بودند، ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) تجسم عینی اسلام بودند و حمایت از ایشان به منزله حمایت و صیانت از اسلام است، بنابراین نمی‌توان گفت حضرت ابوطالب(ع) مؤمن به اسلام نبودند.

وی با اشاره به اینکه قامت اسلام بدون حمایت‌های بی‌دریغ حضرت ابوطالب(ع) و امیرمؤمنان(ع) راست نمی شد، گفت: این که حضرت ابوطالب(ع) در تاریخ مظلوم مانده است تقصیر ما است، زیرا بسیار کم درباره ایشان سخن گفته‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha