سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعید سعدی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعدی گفت: فصاحت، روان بودن در بیان و گویایی آیات قرآن مثل و مانند ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سعید سعدی، مدیرکل آموزش قوه قضائیه، در دومین جلسه از سلسله مباحث «تفسیر قرآن کریم»، با اشاره به آیه قرآنی «وَ إِنْ کُنْتُمْ فِی رَیْبٍ مِمَّا نَزَّلْنا عَلی‌ عَبْدِنا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ وَ ادْعُوا شُهَداءَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ کُنْتُمْ صادِقِینَ‌»، اظهار داشت: خداوند متعال بابت اینکه گاهی از اوقات انسان‌ها برای او شریک قرار می‌دهند و مسیر انحراف را طی می‌کنند، مرتب نگران حال آن‌ها است.

وی بابیان این‌که خداوند متعال «غَنِیٌّ عَنِ العباد» است، ادامه داد: عبادت بندگان خدا به او چیزی را نمی‌افزاید همان‌گونه که کفر آن‌ها هم چیزی از او کم نمی‌کند و این انسان‌ها هستند که باید مسیر تعالی و رشد را به خوبی طی کنند.

حجت الاسلام سعدی، در ادامه با اشاره به نمایش جلوه‌ای از نعمت‌ها و توان بیکران خداوند متعال در آیه ۲۳ سوره بقره که می‌فرماید: «وَإِنْ کُنْتُمْ فِی رَیْبٍ مِمَّا نَزَّلْنَا عَلَیٰ عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ»، ابراز داشت: خداوند متعال می‌فرمایند آمده‌اید و در قرآن هم تشکیک ایجاد می‌کنید که آیا این قرآن هم از ناحیه خداوند بوده یا نه؟ اگر راست می‌گویید یک سوره مانند این سوره‌ها بیاورید همچنین هرکسی غیر از خدا که گمان می‌کنید در این مسئله می‌تواند کمک کند را بیاورید. که این امر به معنای تحدی و مبارزه‌طلبی است.

بیشتر بخوانید؛

روشنایی مسیرهای غیرالهی لحظه‌ای و موقتی هستند

مدیرکل آموزش قوه قضائیه به تلاش‌های بی‌نتیجه کافران برای آوردن آیه یا سوره‌ای همانند آیات یا سوره‌های قرآنی اشاره و اظهار داشت: قرآن کریم علاوه بر فصاحت و روان بودن در بیان، مطلب را می‌رساند و گویایی آیات قرآن مثل و مانند ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی در پایان با اشاره به اوج فصاحت و بلاغت عرب در عصر پیامبر اکرم(ص)، ادامه داد: در عصر پیامبر باوجوداینکه اعراب در اوج فصاحت و بلاغت بودند باز نتوانستند آیه‌ای مانند آیات الهی بیاورند در این عصر نیز بزرگان عرب هنگامی‌که به آیات و کلام قرآن می‌رسند خیره می‌ماندند و نمی‌دانند که چگونه از پس آن بربیایند که آیه‌ای مانند آن بیاورند.

لازم به ذکر است، علاقمندان می‌توانند جهت مشاهده پرونده خبری "تفسیر قرآن کریم" «(اینجــــــــــا)» کلیک کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha