یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کد خبر: 958954
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۰
محسن جاهد

حوزه/ این تهیه‌کننده تصریح کرد: شرایط در سینما به گونه‌ای شده که باید گفت تولید آثار دینی در سینما مقرون به صرفه‌ نیست!

محسن جاهد تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفتگو باخبرگزاری حوزه، با بیان اینکه متاسفانه تولید آثار دینی در سینما به‌صرفه نیست! اظهار کرد: با کمال تاسف باید بگویم تولید آثار دینی و مذهبی در سینمای کشور ما اقدامی سودآور نیست! حداقل این اتفاق تا به امروز این گونه بوده است.

وی با بیان اینکه از تولید فیلم قرآنی «ناسپاس» پشیمان نیست، گفت: برخی مواقع ضرر مادی منجر به پشیمانی می‌شود، اما در فیلم «ناسپاس» با وجود اینکه این اثر سودآوری اقتصادی در گیشه نداشت مرا به هیچ وجه از تولیدش پشیمان نکرد، ولیکن در ادامه راه دیگر این توان برایم مقدور نیست که باز هم چنین ضرری را تجربه کنم.

جاهد ادامه داد: تولید کارهای قرآنی در سینما با معیارهای مادی سنجیده نمی‌شود، بلکه به آنها باید با دید دیگر نگریست. برای مثال وقتی قرار است نذری انجام دهید به سود و زیان آن فکر نمی‌کنید؟ تولید چنین آثاری نیز همانند نذر کردن است. بنابراین با جرأت و بدون اغراق می‌گویم که اگر باز هم تجربه امروز را داشتم فیلم «ناسپاس» را تولید می‌کردم.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه چرا تماشاگران نسبت به تولیدات دینی در سینما اقبال خوشی نشان می‌دهند، افزود: عدم استقبال از این کارها ربطی به معنا و مفهوم اثر ندارد، بلکه به واسطه ساختار نامناسب و عدم جذابیت در چنین تولیداتی مردم نسبت به این کارها بدبین شده‌اند وگرنه مطمئن باشید اگر کمیت و کیفیت این تولیدات بالا رود، مردم از آن هم استقبال می‌کنند.

جاهد در پایان گفت: وقتی یک اثر قرآنی با کیفیت مطلوب تولید می‌شود باید از آن حمایت کرد نه اینکه آن را کوبید. این اتفاق متاسفانه برای «ناسپاس» رخ داد، به‌این صورت‌که این فیلم قرآنی قرار بود در طرح افطار تا اذان سینماها که اولین دوره خود را تجربه می‌کرد به نمایش درآید، اما این طرح با مخالفت ادعای متوقف شد و به همین خاطر فیلم «ناسپاس» نیز با اجرای نامناسب روی پرده رفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha