چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
ارتحال امام

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گلستان، ماهیت نهضت امام خمینی(ره) را صددرصد دینی و اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در آستانه سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، در جمع خبرنگاران، امام خمینی (ره) را خداخواه، متدین و خواستار حاکمیت دین بر سرنوشت مردم دانست.

وی افزود: امام خمینی(ره) شخصیتی بود که علاوه بر جنبه‌های شخصیتی و علمی جز رنگ الهی هیچ رنگ دیگری نداشت و هر کاری را با خلوص نیت و برای رضای حق تعالی انجام می داد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به این مطلب که "شخصیت امام هنوز و بلکه در آینده کشورمان آن طوری که باید و شاید شناخته شده نباشد" ادامه داد: بیشترین آشنایی ملت ایران با حضرت امام(ره)، با نهضت و انقلابی است که امام در این کشور به وجود آورد، البته این شناخت هم کامل نیست.

آیت الله نورمفیدی، ماهیت نهضت امام(ره) را صددرصد دینی و اسلامی دانست و تصریح کرد: انقلاب ما هر چند رنگ و بوی سیاسی داشت، اما حقیقت و انگیزه نهضت امام(ره) همان انگیزه ای بود که امام حسین(ع) در دوران خود داشت، امام حسین(ع) زمانی که اسلام را از مسیر خود منحرف دید، برای مبارزه با این انحراف قیام کرده و همه چیز خود را در راه اسلام قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: انگیزه حضرت امام خمینی(ره) نجات اسلام بود، چراکه ایشان اسلام را در خطر می دید، شواهد زیادی برای اثبات این ادعا وجود داشت که از جمله آنها؛ زندان، حصر و تبعید را به جان و دل خرید و جان فرزند خود که آینده اسلام بود، در نجف نثار کرد.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: نهضت امام خمینی(رض) نه تنهاایران، بلکه همه جهان اسلام را مدنظر داشت، از همان روزهای اول در مسأله فلسطین و مبارزه با اسرائیل و آمریکا، حضرت امام(ره) حضور داشت و همواره یاریگر فلسطینیان بود.

آیت الله نورمفیدی در پایان گفت: امروز که پرچم اسلام به دست خلف صالح و شاگرد امام یعنی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) قرار گرفته، انتظار و امید است که این پرچم به ولی عصر(عج) تقدیم شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha