یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
مصاحبه در مورد دوره خبرنگاری مرکز تخصصی شیعه شناسی

حوزه/ حجت الاسلام رحمانی خلیلی با بیان اینکه در میدان کنشگری اجتماعی احتیاج به ابزار و علوم خاصی است، گفت: در عصر حاضر هر کاری که انسان انجام می دهد  باید علم و دانش آن کار را نیز فرا گیرد و هر عملی اگر در بستر متناسب خود انجام نشود یا به نتیجه مطلوب نمی رسد و یا محکوم به شکست خواهد بود.

حجت الاسلام رحمانی خلیلی، معاون ارتباطات و بین الملل مرکز تخصصی شیعه شناسی امام هادی(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خصوص اهداف برگزاری دوره خبرنگاری که با عنوان "خبرنگاری و مسئولیت اجتماعی طلاب" برگزار شد، اظهار داشت: از وظایف هر طلبه عصر انقلاب، داشتن احساس مسئولیت نسبت به جامعه اسلامی است؛ تعهد و مسئولیت پذیری در هر کاری یک سری کارها و اقداماتی را می طلبد، به همین دلیل ورود طلاب به عرصه کنشگری می تواند فصل جدیدی را برای رفع مشکلات جامعه را سبب شود.

وی با بیان این مطلب که در میدان کنشگری اجتماعی احتیاج به ابزار و علوم خاصی است بیان داشت: در عصر حاضر هر کاری که انسان انجام می دهد  باید علم و دانش آن کار را نیز فرا گیرد و هر عملی اگر در بستر متناسب خود انجام نشود یا به نتیجه مطلوب نمی رسد و یا محکوم به شکست خواهد بود.

حجت الاسلام رحمانی خلیلی افزود: واضح است که یکی از بسترها و علوم مورد نیاز برای امر کنشگری مطلوب در جامعه، عرصه خبرنگاری است و این بابت است که برگزاری دوره خبرنگاری با رویکرد ایفای مسئولیت اجتماعی طلاب، در دستور کار این مرکز قرار گرفت تا از این طریق طلاب با این فضای رسانه ای نیز به صورت کلی آشنا شوند.

معاون ارتباطات و بین الملل مرکز تخصصی شیعه شناسی امام هادی(ع) افزود: آنچه برای طراحان این دوره مدنظر بوده، فقط برگزاری دوره خبرنگاری صرف نیست! بلکه با افزودن سرفصل های گفتمانی از قبیل، نظام مسائل حوزه دین و اندیشه، حوزه عدالت اجتماعی و حوزه فرهنگی تلاش شد تا علاوه بر بومی کردن این فن و علم برای طلاب، کلان موضوعات مرتبط با کنشگری طلاب نیز آموزش داده شود.

حجت الاسلام رحمانی خلیلی بابیان سرفصل های این دوره گفت: از سرفصل های این دوره می توان به سرفصل جریان شناسی سیاسی و جریان شناسی فضای رسانه حوزوی را نام برد.

وی بیان کرد: همچنین از آنجا که فعالیت های ذیل نظام مقدس جمهوری اسلامی نیاز به آشنایی با ساختار حکمرانی آن دارد سرفصل آشنایی با شورای عالی فضای مجازی به این دوره گنجانده شده است.

معاون ارتباطات و بین الملل مرکز تخصصی شیعه شناسی امام هادی(ع)، با بیان اساتید مدرس در این دوره اظهار داشت: برای انتخاب اساتید هم دقت لازم به خرج داده شد که اساتید متخصص هر سرفصل بطور عملیاتی و مختص در آن موضوع تلاش هایی کرده باشند دعوت شوند. بطور مثال در موضوع نظام مسائل حوزه فرهنگ از دکتر محمود حاجیلویی که معاون خط‌مشی گذاری ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در سرفصل نظام مسائل حوزه دین و اندیشه از دکتر حبیب رحیم پور که سردیبر و مجری سابق مجله تصویری زاویه شبکه چهار سیما بود دعوت بعمل آمد.

وی در خصوص تعداد شرکت کنندگان این دوره گفت: در این دوره حدود ۵۰ نفر از طلاب برادر و خواهر حوزه های علمیه تهران، قم، شیراز و برخی از استان های دیگر و حتی برخی از دانشجویان رشته های علوم انسانی و دانشگاه فرهنگیان ثبت نام و حضور داشتند و به علت محدودیت های کرونایی موجود، حدود ۱۵ نفر از آن ها بصورت حضوری و مابقی افراد بصورت مجازی در این دوره شرکت دارند.

معاونت ارتباطات و بین الملل مرکز تخصصی شیعه شناسی امام هادی(ع) در پایان با تشکر از خبرگزاری حوزه و مدیریت حوزه علمیه استان تهران در برپایی این دروه خبرنگاری بیان داشت: از همه نهاد ها و به خصوص خبرگزاری حوزه کمال تشکر را داریم که در بحث های طراحی دوره و هم در معرفی اساتید مختص این فن زحمات بسیاری را متقبل شدند. همچنین از جنبش عزم که در برگزاری این دوره همراه و کمک حال ما بودند تشکر می کنم. نهاد های دیگری که یاری رسان ما دراین دوره از قبیل مدیریت استان تهران، مرکز خدمات و مدیریت خواهران استان تهران نیز باید سپاس گذار بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha