یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کد خبر: 983026
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
قریشی

حوزه/ برگزاری محفل انس با قرآن کریم در ارومیه، تجلیل امام جمعه ماکو از فعالین قرآنی، دیدار مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی با فرماندهی مرزبانی استان، توزیع لوازم التحریر در چهاربرج و دیدار ائمه جمعه نقده و پلدشت با فرمانده انتظامی از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان غربی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی روز پنج شنبه در محفل انس با قرآن و تجلیل از پیشکسوتان و فعالین قرآنی که در امامزاده غریب حسن ارومیه برگزار شد، اظهار داشت:  براساس روایت انسان بعد از مرگ دستش از عمل قطع می شود مگر در سه چیز که یکی از آن ها، فرزند صالح است لذا اولیایی که فرزندان خود را با قرآن مأنوس کرده اند در ثواب قرائت آن ها در زندگی و پس از مرگ بهره مند خواهند شد.

امام جمعه ارومیه با بیان این که  براساس فرمایش حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام همراهی با قرآن موجب تقویت ایمان و دوری از گمراهی می شود، گفت: براساس روایت هر کس در کنار قرآن باشد نیاز دیگری نخواهد داشت، و کسانی که از این کتاب الهی دور و جدا باشند همواره نیازمند خواهد بود و در روز قیامت همه مردم در مقابل اعمال و کار خود باید پاسخگو باشند مگر کسانی که عمل و کار آن ها در خصوص قرآن باشد که حساب چنین افرادی سبک و راحت خواهد بود.

درجات بهشت بر اساس تلاوت آیات قرآن است

اخبار کوتاه فرهنگی آذربایجان غربی

حجت الاسلام محمد هاشمی در نشست فعالان قرآنی و آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی شهرستان ماکو، ضمن تقدیر از قاریان برتر شهرستانی اظهار داشت: قرائت قرآن مقدمه ای برای درک مفاهیم عمیق کتاب الهی و عمل به آن است و با توجه به حدیث منقول از امام صادق علیه السلام، درجات بهشت با تلاوت آیات خداوند بدست می آید، لذا روز قیامت به قاری قرآن گفته می شود، بخوان و بالا برو.

مرزبانان مایه سرافرازی ایران اسلامی هستند

اخبار کوتاه فرهنگی آذربایجان غربی

ناصر عتباتی در دیدار با سردار حسین خانی فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، مرزبانان شجاع وجان برکف مرزبانی را تامین کنندگان امنیت و آرامش کشور خواند واین دلیر مردان را مایه سرافرازی ایران اسلامی عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به حساسیت واستراتژیک بودن مرزهای استان آذربایجان غربی اشاره وگفت: مرزهای استان اگر کنترل نشود دروازه ورود بسیاری از جرایم وآسیب ها به استان و کشور خواهد بود ولی نیروهای مرزبانی ثابت کرده اند که مرزها را در کنترل کامل دارند واجازه قانون شکنی و اختلال در امنیت مرزهای کشور را به کسی نمی دهند.

سردار حسین‌خانی، فرمانده مرزبانی استان هم با ارائه گزارشی از کارهای مجموعه مرزبانی استان توضیحات مفصلی بر روی نقشه مرزی استان با همسایگان بیان و از تسلط واقتدار نیروهایش صحبت نمود و دلاور مردیها واز جان گذشتگی های مرزبانان را عامل اصلی ایجاد امنیت در داخل کشور خواند و گفت:  این امنیت مرهون خون این شهیدان است وباید قدر آن را بدانیم.

توزیع لوازم التحریر در بین دانش آموزان نیازمند چهاربرج

اخبار کوتاه فرهنگی آذربایجان غربی

حجت الاسلام اصغر جلالی  امام جمعه چهاربرج در دومین مرحله از کمک های مومنانه مسجد فاطمه الزهرا (س) این شهرستان که شامل کیف و لوازم التحریر در بین دانش آموزان نیازمند بود، اظهار داشت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از خانوده های نیازمند، ۲۰ بسته کیف و لوازم التحریر به کمک ستاد اجرای فرمان حضرت امام و خیرین و نمازگزاران مسجد فاطمه الزهرا(س) در بین دانش آموزان نیازمند چهاربرج توزیع شد
 

دیدار ائمه جمعه نقده و پلدشت با فرمانده انتظامی

اخبار کوتاه فرهنگی آذربایجان غربی


حجج الاسلام وحید طالبی امام جمعه پلدشت و محمود ابراهیمی امام جمعه نقده به مناسبت هفته ناجا با فرمانده انتظامی شهرستان دیدار کردند.

حجت الاسلام ابراهیمی در این دیدار از تعامل و گشت زنی پیدا و پنهان عوامل انتظامی در جهت حفظ امنیت جان نمازگزاران در محیط پیرامونی مصلی و تدابیر متخذه این مجموعه در راستای انتظام بخشی و باز گرداندن نظم و امنیت پایدار به نقده در ناآرامی های اخیر تشکر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha