چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
بهروز مفید

حوزه / یک تهیه‌کننده تلویزیون گفت: اگر تلویزیون در بحث تبلیغات از کارهای دینی حمایت بیشتری کند، مخاطبان این دست آثار هم بیشتر خواهد شد.

بهروز مفید، تهیه‌کننده سریال «در کنار پروانه‌ها» در گفت‌وگو باخبرگزاری حوزه، اظهار کرد: نگاه دینی در سریال «در کنار پروانه‌ها» به هیچ وجه فرم شعاری نداشت. دلیل این این امر به یک نکته برمی‌گردد آنهم اینکه در فیلمنامه بدرستی شخصیت‌پردازی صورت گرفته بود. یعنی قهرمان قصه بنا به اقتضای شرایط تغییر می‌کند.

وی افزود: غنای فیلمنامه «در کنار پروانه‌ها» در شرایطی است که فرصت کافی برای مجموعه مهیا نبود چون باید هر چه زودتر آن را به پخش می‌رساندیم والا اگر زمان در اختیار داشتیم مطمئناً کار می‌توانست، بهتر هم باشد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: شرط دیگر موفقیت سریال یا فیلم دینی این است که مضامینش به نیازهای جامعه نزدیک باشد تا بتواند مخاطب را تحت تاثیر خود قرار دهد والا اگر تماشاگر ببیند آن چیزی که سریال بیان می‌کند در عالم واقع وجود ندارد مطمئناً آن را نخواهد پذیرفت. «در کنار پروانه‌ها» از جنس زندگی بود برای همین هم تماشاگران آن را پذیرفتند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آثار دینی باید در مناسبت‌های مذهبی پخش شود، گفت: به طور قطع نمی‌توان درباره این موضوع اظهار نظر کرد، اما نمی‌توان کتمان کرد آثاری که موضوعات آن دینی هستند در مناسبت‌های مذهبی بیشتر مورد توجه مردم قرار می‌گیرند. این خصیصه برای کارهای رمضانی به شکل کاملی نمود پیدا می‌کند ولیکن آثاری که در آنها موضوعی عاشورایی مد نظر قرار گرفته‌اند نیز در محرم جذابیت بصری بیشتری دارند.

این تهیه‌کننده تاکید کرد: تلویزیون باید حمایت خود را از آثاری چون «در کنار پروانه‌ها» بیشتر کنند، چون اگر تبلیغات این سریال بیشتر بود موفقیت آن نیز بیشتر از آن چیزی بود که امروز شاهدش بودیم. در کلام دیگر برای تلویزیون چندان فرقی نمی‌کند که اثری این چنینی حمایت شود یا کارهای دیگر!

مفید در انتها تاکید کرد: اولویت من به عنوان تهیه‌کننده، تاثیرگذاری یک اثر است البته جذب مخاطب نیز برایم اهمیت دارد اما بیش از آن ترجیح می‌دهم اثرم بتواند روی مخاطبانش تاثیر مثبت بگذارد، هر چند قبول دارم در چنین شرایطی ممکن است جنس مخاطب کارهایم کمی خاص‌تر شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha