جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
کد خبر: 1153128
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
من برتر

حوزه/ کتاب «منِ برتر» با موضوع بایدها و نبایدهای اخلاقی شامل ۵۲ نکته عمده در دو ‏بخــش‏ «اخلاق فــردی» و «اخـلاق اجتماعی» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین جواد محدثی روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «منِ برتر» با موضوع بایدها و نبایدهای اخلاقی اثر حجت‌الاسلام والمسلمین جواد محدثی در ۲۵۲ صفحه قطع رقعی به همت مرکز آفرینش های فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) تولید و توسط انتشارات زائر آستان مقدس روانه بازار کتاب شد.

نویسنده با بیان اینکه شاخصه این کتاب، ارائه متن آموزشی در مباحث اخلاقی است، اظهار می دارد که بــرای ‏آمــوزش ‏دیدن ‏در ‏مــورد‏ مباحث‏ اخلاقی ‏نیاز ‏به ‏یک‏ «متن ‏آموزشــی» اســت ‏تا ‏کسانی ‏که ‏می ‏خواهند ‏خودشــان ‏در‏ این ‏وادی ‏گام‏ بردارند، ‏دیگران‏ را‏ آموزش ‏اخلاقی ‏دهند ‏یا ‏در ‏مسیر ‏فعالیت ‏های ‏فرهنگی، ‏تبلیغی ‏و ‏ارشادی‏ تلاش کنند ‏به ‏یک‏ سلســله ‏از «بایدها» ‏و «نبایدها» ‏آشــنا‏ باشند ‏و ‏در ‏دعوت‏ افراد‏ جامعه ‏به ‏نیکی‏ ها ‏و ‏فضایل ‏و ‏بازداشتن ‏برخی ‏از‏ افراد ‏از‏ بدی‌‏ها ‏و ‏رذایل‏ از‏ این ‏نکات‏ بهره ‏گیرند.‏

بر این ‏اساس ‏به ‏نگارش ‏و ‏تدوین ‏این ‏اثر ‏اقدام‏ شد‏ تا‏ دستمایه‏ این ‏حرکت‏ مقدس‏ و‏ سازنده ‏باشد.

ایــن ‏کتــاب‏ بــه ‏دو ‏بخــش‏ «اخلاق فــردی» و «اخـلاق اجتماعی» تقســیم‏ می ‏شود.

در بخش اخلاق فردی، بیشتر موضوعاتی مدنظر است که در خودسازی فرد، با قطع نظر از روابط اجتماعی با دیگران، مورد نیاز است.

در بخش اخلاق اجتماعی هم توجه به مباحثی شده که انسان در تعامل با دیگران و همزیستی با افراد جامعه با آنها درگیر و مواجه است و سعی شده که مباحث کاربردی تر انتخاب و بحث شود.

نویسنده ضمن بیان اینکه در این اثر بنا بر اختصار است، اظهار می دارد که به همه مسائل و مباحث اخلاقی پرداخته نشده و در کل کتاب بیش از ۵۲ موضوع عمده بحث شده و همین ها برای دست یافتن به کمالات اخلاقی و وارسته شدن از عیوب و نقایص کافی است.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب، می توانند به کتابفروشی‌های مستقر در حرم‌مطهر کریمه اهل‌بیت(س)، کتابفروشی های معتبر کشور یا فروشگاه مجازی کتاب فاطمی به آدرس B2n.ir/u58738 مراجعه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha