جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
حجت الاسلام والمسلمین  محمود رضا جمشیدی

حوزه/ مسئولین حوزوی امروز نگران آسیب‌های اجتماعی هستند و طرخ مبارزه با این آسیب‌ها را برنامه‌ریزی می‌کنند و یکی از نهادهای فعال در این زمینه، مدارس علمیه خواهران هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  محمودرضا جمشیدی امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای حوزه‌های علمیه خواهران استان قم و کاشان که صبح امروز در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شده بیان داشت: انقلاب اسلامی وارث انبیا و اولیا است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: تمامی انبیا و اولیا یک هدف مشترک داشتند و آن اقامه نماز و امربه‌معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: طلیعه نور انقلاب در تمامی جهان درخشش دارد و این به دلیل تلاش‌های امام، شهدا و مقام معظم رهبری است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه پیامبر(ص) برای احیای ارزش‌های اخلاقی آمده بودند گفت: انقلاب اسلامی نیز با همین راه و هدف آمد و حوزه‌های علمیه در جهت تحقق همین هدف تکثیر پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی خاطرنشان کرد: نگاه امام خمینی(ره) به حوزه‌های علمیه خواهران و ترویج آن‌ها، نشان‌ دهنده‌  توجه ویژه‌ی ایشان به این تفکر است و امروز می‌بینیم که به برکت آن نگاه بلند خواهران طلبه ثابت کردند که ترویج علم و پیشرفت آن، منحصر به مردان نیست.

وی در ادامه گفت: بیش از 370 هسته‌ی پژوهشی، 170 کانون علمی و 51 انجمن علمی از خواهران طلبه تشکیل‌شده است.

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: این شجره طیبه امروز در حال گسترش ریشه‌های خود است و در تمامی نقاط کشور حوزه‌های علمیه خواهران وجود دارد و نهال وجود حوزه‌های علمیه خواهران امروز به شجره‌ی بزرگی تبدیل‌شده است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان اینکه تا قبل از انقلاب 5درصد از حوزه‌های علمیه مختص خواهران بود گفت: امروز به برکت کوشش خواهران و خیرین، 320 مدرسه علمیه در دست احداث داریم و قریب به 200 مدرسه آن افتتاح‌شده است.

وی افزود: در استان قم به زودی 4 مدرسه علمیه خواهران افتتاح خواهد شد و هم‌اکنون مدرسه علمیه معصومیه به همت مسئولین آن، رشد بسیار خوبی داشته است.

نگران آسیب های اجتماعی هستیم

مدیرحوزه‌های علمیه خواهران تأکید کرد: مسئولین حوزوی امروز نگران آسیب‌های اجتماعی هستند و برنامه‌های مبارزه با این آسیب‌ها را برنامه‌ریزی می‌کنند و یکی از نهادهای فعال در این زمینه مدارس علمیه خواهران هستند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به اینکه ما در پی واگذاری امور مربوط به حوزه‌های علمیه خواهران به خود آن‌ها هستیم، تصریح کرد: امروز بیش از 95درصداساتید حوزه خواهران، از میان خودشان است و ما نیز در پی رشد کیفی و کمی خواهران طلبه در مدارس علمیه هستیم و مدیران مدارس سطح2، دارای تحصیلات سطح 3 هستند.

وی در ادامه گفت: امروز 10هزار مبلغ سازمان‌یافته از سوی حوزه‌های علمیه خواهران در مراکز مختلف حضور دارند و به دنبال تأسیس 480 کانون قرآنی در مدارس علمیه هستیم و در این راه طلاب بسیاری بدون هیچ چشم داشت مالی در حال فعالیت هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران  بیان داشت: امروز 6 هزار خواهر طلبه در فضای مجازی به‌صورت فعال حضور دارند و شبکه کوثر بلاگ به تولید محتوای دینی می‌پردازند و خواهران طلبه در بیش از 600 هزار فرصت تبلیغی حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در بیان وضعیت شبکه کوثر بلاگ اظهار داشت: این شبکه از دو سال پیش شروع به کار کرد و نسبت حضور طلاب و اساتید خواهر در این شبکه هرماه به‌صورت تصاعدی دو برابر ماه قبل بوده است.

وی افزود: این حضور نوعی تمرین برای خواهران طلبه جهت حضور در فضای مجازی است و گزارش‌های مختلفی از روند رو به رشد استفاده از این فضا به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران داده می‌شود.

ابراز خرسندی مراجع از پیشرفت های حوزه خواهران

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران تأکید کرد: تمامی مراجع عظام تقلید از روند فعالیت حوزه‌های خواهران ابراز خرسندی کرده‌اند و معارف اهل‌بیت (ع) بدون هیچ پیرایه‌ای در حوزه‌های علمیه خواهران عرضه می‌شود و باوجوداینکه 68درصد مدارس علمیه خواهران در شهرهای سنی نشین است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در پایان با بیان اینکه مدرسه علمیه معصومیه خواهران تنها پذیرنده‌ی همسران و یا دختران طلاب است بیان داشت: عده‌ای از مراجع تقلید نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشتند و در آن درخواست احداث مدارس علمیه خواهران در قم و کل کشور را داشتند و در ادامه‌ی آن شورای عالی مدارس علمیه تشکیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha